Telefonai sendinami tyčia? Atskleidė gamintojų paslaptis (5)
Ką daro gamintojai, norėdami parduoti naujus telefonus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Telefonų gamintojai daro viską, kad psichologiškai įtikintų jus, jog jums reikia naujo įrenginio.
1901 m. buvo išrasta lemputė, kuri iki šiol dega vienoje Kalifornijos gaisrinėje (angl. Centennial Light). Lemputės, kurias mes su jumis perkame, geriausiu atveju tarnauja kelerius metus, nes reikia parduoti žmonėms naujas lemputes. Tai vadinama planuotu senėjimu. O kaip dėl išmaniųjų telefonų?
Juk kiekvienam investuotojui ir savininkui patinka, kai įmonė metai iš metų skelbia įspūdingus augimo rodiklius. Tačiau problema iškyla, kai išmaniųjų telefonų skvarba išsivysčiusiose rinkose pasiekia daugiau kaip 90 % ir žmonės nustoja pirkti naujus telefonus.
Taigi kodėl žmonės paprastai perka naujus prietaisus? Nes senasis įrenginys nebeveikia taip gerai kaip anksčiau arba visai sugedo. Jie eina į parduotuvę, palengvina savo piniginę ir padidina įmonės pelną.
Tačiau tuo pat metu vidutinis naudotojas, nepaisydamas visko, vis ilgiau laiko savo telefoną. Tikimasi, kad iki 2026 m. vidutinis telefono keitimo laikotarpis pailgės nuo 2,5 metų iki 3 metų.
Telefonai gaminami iš vis patvaresnių medžiagų, o „Corning Gorilla Glass“ stiklas apsaugo nuo įbrėžimų tiek priekyje, tiek gale. Vidutinės klasės telefonai pasižymi didesniu atsparumu vandeniui ir dulkėms, o visi didieji telefonų gamintojai žada ne 2-3 metus, kaip anksčiau, o iki 7 metų saugumo ir programinės įrangos atnaujinimus savo geriausiems modeliams.
Kokios galimybės yra siūlomos gamintojams, kai ekonominė padėtis keičiasi į blogąją pusę ir vis brangstantys telefonai nebeišperkami?
Ar jie pasielgs kaip „Samsung“, kuri leidžia kainoms nukristi beveik 30 proc. praėjus vos kelioms savaitėms po to, kai pristatė naujus sulenkiamus telefonus? Arba, kaip „Apple“, įsikibus laikyti pradinę kainą, nesvarbu, kad pardavimai prastesni, nei tikėtasi?
Arba, užuot tai darę, slapta daryti taip, kad klientų telefonai būtų lėtesni, o baterija palaipsniui silpnėtų? Šį būdą „Apple“ išbandė prieš kelerius metus – optimizavo „iPhone 6“ ir „iPhone 7“ veikimą, kad laikui bėgant nusilptų akumuliatorius. Norėdami atgaivinti atmintį, paieškokite „Batterygate“ ir pamatysite, kaip greitai „Apple“ iš tikrųjų buvo pričiupta ir kiek milijonų eurų buvo išmokėta naudotojams.
Toks slaptas manipuliavimas įrenginiu yra interpretuojamas kaip naudotojų apgaudinėjimas, nes iš tikrųjų dauguma iš mūsų visada mieliau renkasi patikimą akumuliatorių nei keliais procentais didesnį našumą. Europos Sąjunga taip pat aktyviai kovoja su planuojamu senėjimu, nustatydama naujas taisykles, kuriomis siekiama apsaugoti naudotojų galimybes taisyti savo prietaisus.
Apskritai yra „98 % tikimybė“, kad telefono gamintojas aktyviai nedarys jūsų prietaiso lėtesniu ar baterijos blogesnės būklės. Kartą „Apple“ jau stipriai nudegė, o šiais laikais tokios schemos išaiškėtų labai greitai ir bendrovei atneštų daugiau žalos nei naudos.
Kita vertus, telefonų gamintojai padarys viską, kad psichologiškai įtikintų jus, jog jums reikia naujo prietaiso.