Ne Š. Korėjoje. Nustebsite. 50 metų ore. Kur yra seniausi naudojami lėktuvai ()
Ne visos oro linijos turi modernių orlaivių parką. Yra tokių, kurios naudoja pusės amžiaus lėktuvus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kartais iš pirmo žvilgsnio galime nustatyti autobuso ar traukinio nusidėvėjimą. Tas pats pasakytina apie automobilius, kurie kelyje važinėja daugelį metų. Nuvažiavus keliasdešimt tūkstančių kilometrų, automobilis vis dar yra geros būklės, tačiau pirkti naudotą automobilį su keliais šimtais tūkstančių kilometrų odometru yra gana rizikinga.
O kaip su lėktuvais? Aviacijoje viskas kitaip. Paprastai lėktuvai yra sukurti taip, kad tarnautų kuo ilgiau. Jų tarnavimo laikas buvo skaičiuojamas valandomis, praleistomis ore. 30 000 valandų ore buvo limitas. Šis standartas keitėsi priklausomai nuo šalies.
Dabar dažnesnis būdas įvertinti lėktuvo nusidėvėjimą yra reguliari techninė apžiūra, įvertinanti jo komponentų naudojimo lygį. Niekas nesistebi pamatęs 20 metų senumo lėktuvą. Didžiausios oro linijos stengiasi pasiūlyti naujesnį lėktuvų parką, nors yra ir tokių, kurios dirba su senesniais orlaiviais. Kokie seniausi vis dar naudojami lėktuvai?
|
Tikriausiai žinote garsųjį „Boeing 737 MAX“ lėktuvo modelį. Tai vienas populiariausių keleivinių lėktuvų pasaulyje. Šio lėktuvo istorija ilga ir prasidėjo praėjusio amžiaus viduryje. Pirmieji „Boeing 737-200“ modeliai buvo pristatyti 1968 m. Jei grįžtume laiku į tą akimirką, kai danguje skraidė 737-200... Na, to nereikia, nes kai kurios oro linijos vis dar naudoja šį lėktuvą.
Pavyzdys yra Kanados oro linijų bendrovė „Air Inuit“. Dar visai neseniai vežėjas turėjo 4 šio orlaivio modelius, kurių vidutinis amžius viršijo 44 metus. 2023 m. kompanija pagaliau paskelbė 737-200 pakeisianti naujesniais 737-800 modeliais.
Seniausio naudojamo orlaivio rekordininkas yra Kanados aviakompanija „Nolinor Aviation“, kuri naudoja 737-200, pagamintą 1976 m.
Iranas taip pat įdomi vieta stebėti seniausius vis dar naudojamus lėktuvus. Šioje didelėje šalyje veikia oro linijos, kurios naudoja gana senus lėktuvus. „Iran Air“ ir „Mahan Air“ yra vežėjai, kuriems įvesta šimtai sankcijų. Jos neleidžia įsigyti naujų orlaivių ir netgi trukdo prieiti prie techninės priežiūros dalių.
Šių vežėjų parke yra, pavyzdžiui, „Airbus A300B2“, kure naudojami nuo 1981 m.