Kariniai dronai skraidys be galo. JAV turi sprendimą. Ir tai ne saulės panelės ()
Vienu metu gali krautis keletas dronų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Didžiausia dronų problema – trumpas jų skrydžio laikas. Buvo sugalvoti sprendimai, kaip juos skraidinti pririštus arba greitai pakeisti bateriją ant žemės, tačiau nė vienas iš jų nėra pakankamai patogus, kad būtų plačiai naudojamas. Dabar JAV kariuomenė naudoja tą patį metodą kaip ir kariniams orlaiviams: „degalų papildymas“ ore, t.y. įkrovimas skrydžio metu.
JAV kariuomenė užpatentavo naują technologiją, leidžiančią jos nepilotuojamiems orlaiviams neribotą laiką išbūti ore.
Sistemos idėja paprasta: įkrauti vieną ar kelis dronus, panašiai kaip ore pildomi reaktyviniai lėktuvai, rašo „Interesting Engineering“.
|
Naujos technologijos esmė – sprendimas vieną vadinamąjį bazinį droną prijungti prie įkrovimo kabelio, per kurį jis gauna nuolatinę energiją. Kiti dronai gali priskristi prie jo pasikrauti, tada atsijungti ir tęsti savarankiškas skrydžio užduotis. Visa tai vyksta jiems nenusileidžiant ant žemės.
Remiantis patento paraiška, naujoji technologija apima sistemą, kurios pagalba skrendančius dronus galima įkrauti naudojant maitinimo laidą. Dronas tam tikro ilgio lynais ar trosais yra prijungtas prie žemėje esančio inkaro, kuris leidžia jam ilgai išbūti ore ir, pavyzdžiui, nuolat atlikti žvalgybos užduotis, elektrą gaunant tiesiai iš žemės stoties.
JAV kiuomenės teigimu, nuo orlaivio, kuris paskirsto elektrą, gautą iš prisijungimo taško, vienu metu gali krautis keletas dronų. Sistema apima įvairius dronų prijungimo ir atjungimo skrydžio metu mechanizmus, pavyzdžiui, magnetinį.
Kelių dronų sujungimas bendru kabeliu suteikia keletą privalumų: nuolatinį stebėjimą iš skirtingų kampų, navigaciją sudėtingoje aplinkoje ir antžeminės stoties vietos paslėpimą.
Ši koncepcija išsprendžia dronų baterijos veikimo trukmės problemą, kuri buvo viena iš pagrindinių elektrinės aviacijos kliūčių. Elektra varomi dronai, kurie dažniausiai naudojami trumpesnio nuotolio misijoms, skrydžio nuotoliu nusileidžia benzinu ar dyzelinu varomiems bepiločiams.
Be to, mokslininkai tiria kitus energijos perdavimo bepiločiams orlaiviams sprendimus. Pavyzdžiui, Šiaurės vakarų politechnikos universiteto (NPU) Kinijoje mokslininkai kuria drono modulį, kuris šviesos energiją paverčia elektra. Tai leidžia jam išlikti ore neribotą laiką, varomam didelio galingumo lazerio spindulio, kuris gali būti nukreiptas į droną iš bazinės stoties.