Jau 2028 m. 3 000 000 000 eurų. Lenkija dėjo ambicingą planą (Foto, Video) ()
Ambicingi mūsų kaimynų planai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Krokuva, antrasis pagal dydį Lenkijos miestas, paskelbė apie planus statyti metro sistemą. Tikimasi, kad metro, kuris būtų tik antrasis Lenkijoje, statyba prasidės 2028 m.
„Jau daugelį metų Krokuvos žmonės reiškė norą, kad mieste būtų pastatytas metro“, – sakė šių metų pradžioje išrinktas meras Aleksandras Miszalskis. „Metro statybos pradžia yra svarbiausias įsipareigojimas, kurį daviau gyventojams rinkimų kampanijos metu.“
Miestas subūrė ekspertų tarybą, kuri konsultuos dėl projekto, taip pat užmezgė bendradarbiavimą su Varšuvos metro sistemą kuriančia bendrove. Iki šių metų pabaigos ketinama paskelbti poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą, keleivių srauto analizę, ekonominę analizę.
#Krakow #metro #rada #BudowaMetra
— Kraków (@krakow_pl) September 16, 2024
Rada Naukowo-Techniczna ds. Budowy Metra będzie pełnić kluczową rolę w podejmowaniu decyzji podczas planowania i budowy metra. Dziś zostali zaprezentowani jej członkowie. pic.twitter.com/SVsULYVxZP
|
Miszalskis taip pat paskelbė, kad „aktyviai svarsto galimus projekto finansavimo šaltinius“, įskaitant valstybės ir savivaldybių lėšas, privačius investuotojus, taip pat Europos Sąjungos finansavimą.
Jei bus baigta, pirmoji Krokuvos metro linija sujungtų Naujosios Hutos rajoną rytuose su Bronovicų rajonu šiaurės vakaruose ir eitų per istorinį miesto centrą.
Pirmasis metro linijos etapas kainuotų 3 milijardus zlotų (702 mln. eurų) ir tęstųsi 6 kilometrus. Antrasis ir trečiasis etapai būtų apie 20 kilometrų, o statybos kainuotų 10 milijardų zlotų (2,3 milijardo eurų).
Kraków nie chce przy budowie metra popełniać błędów, dlatego powołuje liczącą 17 ekspertów Radę Naukowo - Techniczną ds. tej inwestycji. Miastu doradzą https://t.co/eo7EYFPi3I. specjaliści z Warszawy.https://t.co/FcqKrHTiy5
— Wyborcza.pl Kraków (@Wyborcza_Krakow) September 16, 2024
Miestas ketina pradėti statybas 2028 m. ir jau yra įsteigęs „mokslinę ir techninę tarybą“, kuri konsultuos dėl projekto. Kiekvienas iš 17 ekspertų bus atsakingas už skirtingą investicijų aspektą, įskaitant finansus, statybas, eismo prognozes, kibernetinį saugumą, istorijos išsaugojimą ir sociologinius klausimus.
2014 m. Krokuva surengė referendumą, klausdama savo piliečių, ar jie palaiko idėją mieste nutiesti metro liniją. Už projektą balsavo 55,11 %.
Idėja Krokuvoje sukurti metro tinklą pirmą kartą buvo iškelta septintajame dešimtmetyje. Pastaraisiais metais miestas vis labiau kovojo su eismo spūstimis, nepaisant plataus autobusų ir tramvajų tinklo bei didėjančio dviračių naudojimo.
Pirmoji Varšuvos metro linija buvo atidaryta 1995 m., o visą savo ilgį pasiekė 2008 m. Antroji linija buvo pridėta stastyti 2015 m., suplanuota ir trečioji linija. Šių metų kovą Varšuvos meras Rafałas Trzaskowskis patvirtino planus apie ketvirtos linijos tiesimą.