Kanapinių elektromobilių „Kestrel“ serijinę gamybą kanadiečiai planuoja pradėti 2012 m. (13)
Stebina, kad automobilis (tiksliau – jo kėbulas) gali būti pagamintas iš kanapių pluošto? Galbūt dar labiau nustebins tai, jog Henris Fordas (Henry Ford) tokį automobilį pristatė dar 1941 m. O serijiniu būdu tokio kėbulo elektromobiliai, pavadinimu „Kestrel“ (išvertus iš anglų kalbos – „Pelėsakalis“), bus pradėti gaminti 2012-aisiais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Ši idėja gali būti pasiutusiai patraukli ne vienam elektromobilių gamintojui, - pastebi N.Armstrongas. – Ekonomika labai paprasta: mažesnis svoris 25-30 proc. mažina ir degalų sąnaudas.“
Žaliava kanapių pluoštui paruošiama iš kanapių stiebų. Kaltūnas, iš kokio kadaise buvo vejamos kanapinės vilnos, apdorojamas su polimerine derva (angl. k. – „polimer resin“). Gautas biokompozito pluoštas lankstumo ir atsparumo smūgiams charakteristikomis prilygsta anglies pluoštui, iš kurio gaminami lenktyninių automobilių kėbulai.
Ne mažiau svarbu ir tai, kad kanapės – pigi ir nesunkiai išauginama žaliava. Gamintojai skelbia, kad „Kestrel“ kainuos apie 25 tūkst. JAV dolerių. Prototipas jau sukurtas, o serijinę elektromobilių gamybą „Motive Industries“ ketina pradėti jau kitąmet.