„Sustojus jis neįsijungs.“ Kiniški automobiliai Rusijoje gali virsti „moliūgais“ ()
Automobilio paskyroje pasirodys pranešimas kinų kalba.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusų pamėgtų elektromobilių „Zeekr“ pirkėjai rizikuoja, kad jų automobiliai pavirs gražiais „moliūgais“. Kinijos gamintojas žada pradėti blokuoti automobilius, eksportuojamus už Kinijos ribų be jo leidimo, šaltiniai prekybos įmonėse sakė „The Moscow Times“.
Modernus tokio lygio elektromobilis iš esmės yra aukštųjų technologijų įrenginys, aiškina vienas iš jų: norint valdyti „Zeekr“ reikia gamintojo įgaliotos SIM kortelės, o gamintojas turi pakankamai galimybių nuotoliniu būdu apriboti jo veikimą, taigi jis taptų netinkamas naudoti. „Geely“ automobilių gamintojo aukščiausios kokybės padalinys „Zhejiang Geely Holding Group“, gaminantis „Zeekr“, tai ir padarė.
Bendrovė dar birželį įspėjo savo partnerius, kad kovos su neteisėtu eksportu ir pažadėjo „pilkuose“ automobiliuose išjungti multimedijos funkcijas. Rugsėjo mėnesį ji paskelbė, kad skirsto savo elektromobilius pagal VIN (indentifikacijos numeris) į dvi kategorijas – gaminamus vidaus rinkai ir eksportui, ir blokuos pirmosios kategorijos automobilius, kai jie bus išvežami iš Kinijos.
|
Blokavimas, anot jų, bus pradėtas taikyti automobiliams, išvažiuojantiems nuo surinkimo linijos po rugsėjo 9 d. Vietinės rinkos versijoms, bandant jas eksploatuoti už Kinijos ribų, bus išjungta įkrovimo galimybė, variklio galia pradės mažėti, o galiausiai sustojus jis nebeįsijungs. Tuo pačiu metu automobilio paskyroje pasirodys pranešimas kinų kalba, kad automobilis išvažiavo iš autorizuotos prekybos zonos, o jo transportavimo funkcijos ir tinklo ryšys yra apriboti, teigia šiuos pranešimus klaidų kataloge išvydę žiniasklaidos pašnekovai.
Norint išspręsti problemą, siūloma kreiptis į oficialų pardavėją arba paspausti mygtuką ir išsiųsti atrakinimo užklausą. Kol kas žiniasklaidai nepavyko rasti informacijos apie tikrus „Zeekr“ blokavimo atvejus Rusijoje, taip pat Kazachstane ir Kirgizijoje.
„Tačiau, kaip buvome informuoti, problemos tariamai nepavyks išspręsti jokiu būdu, išskyrus sugrąžinus automobilį į Kiniją“, – tęsia jis.
Oficialaus „Zeekr“ atstovo Rusijoje nėra, tačiau yra įmonių, kurios teigia perkančios automobilius pagal tiesiogines eksporto sutartis su gamintoju – jų darbuotojai „The Moscow Times“ patikino, kad problemų su tokiais automobiliais nekils. Prekybos įmonių žiniasklaidos pašnekovai mano, kad mažiausiai trečdalis „Zeekr“ potencialiai RF gali būti užblokuota – taip jie skaičiuoja į šalį jau importuotų „pilkų“ automobilių, skirtų Kinijos rinkai, dalį.
Kyla klausimas, ar toks importas tęsis tokiu kiekiu. „Kiek žinau, pirma, pardavėjai bando keisti pardavimų modelius ir gauti pigiausias eksporto „Zeekr“ versijas logistikos ir kitų sąnaudų prasme, antra, jau vyksta aktyvi diskusija apie blokavimo apėjimą – ir gali būti, kad mūsų IT genijai kažkaip kažką sugalvos. Blokavimo aplinkkeliai buvo rasti ir kitų markių kiniškuose automobiliuose – pavyzdžiui, „Voyach“, taip pat įvairių sistemų ir funkcijų blokavimo aplinkkelių aukščiausios klasės automobiliuose, tokiuose kaip BMW ir Mercedes“, – sako Rusijos konsultantas, dirbantis automobilių versle.
„Zeekr“ šiuo metu yra geriausiai parduodamas elektromobilių prekės ženklas Rusijoje, vienintelis tikrai skirtas masinei rinkai. Santykinai nebrangus savo segmentui ir labai madingas bei moderniai atrodantis, pasižymintis geromis eksploatavimo savybėmis, apie tai teigia pardavėjai. „Autostat“ duomenimis, per 8 mėnesius šalyje buvo užregistruoti 5559 „Zeekr“ – 76 kartus daugiau nei per tą patį 2023 metų laikotarpį. Iš viso sausio-rugpjūčio mėnesiais Rusijoje parduota 12 689 nauji elektromobiliai. Palyginimui, pseudorusiški „Moskvič“ ir „Evolute“ prekės ženklai, užimantys antrą ir trečią vietą pagal pardavimus, per 8 mėnesius pardavė atitinkamai 986 ir 912 automobilių.