Klaipėdos uoste priimtas rekordinio dydžio laivas  (1)

Antradienį prie bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ krantinių prišvartuotas okeaninio dydžio laivas-konteinervežis, kurio talpa – net 5.500 TEU (sąlyginių konteinerių).


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tokie laivai kursuoja vandenynais ir iki šiol nepasiekdavo Baltijos šalių, užsukdami tik į tradicinius Vakarų Europos uostus. Tai bandomasis konteinervežio atplaukimas, tapęs dar vienu „Klaipėdos Smeltės“ ir uosto administracijos žingsniu link strateginio tikslo – regioninio konteinerių paskirstymo centro įkūrimo Klaipėdoje. 275 metrų ilgio ir 40 metrų pločio laivas-konteinervežis „MSC Fortunate“ atplukdė Klaipėdos uostui skirtus konteinerius iš Antverpeno ir Bremerhafeno uostų, pakeliui užsukdamas į Gdynios konteinerių terminalą Lenkijoje. Iš laivo planuojama iškrauti ir tuo pačiu pakrauti daugiau kaip 1000 konteinerių su Lietuvos, Baltarusijos ir kitų NVS šalių importuojamomis bei eksportuojamomis prekėmis. Tiek gabaritų, tiek talpos parametrais „MSC Fortunate“ - didžiausias laivas-konteinervežis, kada nors apsilankęs Klaipėdos uoste ir kartu vienas didžiausių laivų, atvykusių į Klaipėdą, talpa prilygstantis masinius krovinius gabenantiems Post-Panamax tipo tanklaiviams ir sausakrūviams. „MSC Fortunate“ nukreiptas į Klaipėdos uostą bandomajam reisui, kurio tikslas – įsitikinti deramu „Klaipėdos Smeltės“ ir uosto institucijų pasiruošimu laivo aptarnavimui navigaciniu ir krovos efektyvumo požiūriu. Iki 2010 m. lapkričio mėnesio maksimalus leistinas laivo-konteinervežio, galinčio įplaukti į Klaipėdos uostą, ilgis buvo apribotas 260-čia metrų, tačiau po keletą mėnesių intensyvaus darbo Klaipėdos Valstybinės Jūrų Uosto Direkcijos ekspertai, įvertinę galimas rizikas bei paruošę jų valdymo planą, patvirtino galimybę įplaukti 275 m ilgio laivui. „MSC Fortunate“ klasės konteinervežio aptarnavimas uoste reikalauja gerai koordinuoto keleto tarnybų – locmanų, uosto dispečerinės, „Klaipėdos Smeltės“ personalo, jūrinių vilkikų kapitonų – darbo: 5.500 TEU talpos konteinervežiai išsiskiria ne tik gabaritais, bet ir dideliu buringumu, jų manevravimą pastebimai įtakoja vėjas ir vandens srovės. LKAB „Klaipėdos Smeltė“ ruošėsi okeaninio laivo priėmimui nuo 2010 m. pradžios. Rugpjūčio mėnesį bendrovė įsigijo 11 milijonų Lt kainavusį uosto kraną „Liebherr LHM 500“, galintį aptarnauti laivus, kurių plotis siekia 40 metrų (16 konteinerių eilių). Krovos metu jam talkina du mažesni - „Liebherr LHM 400“ - kranai. Ruošdamasi reguliariems 5.500-7.500 TEU ir didesnių laivų reisams, kompanija planuoja dar šiais metais papildomai užsakyti tris STS („Ship-to-Shore“) tipo konteinerinius kranus, kurių bendra vertė – apie 80 milijonų litų. Tokių kranų pagaminimas užtrunka 16-18 mėnesių, planuojama, kad jie bus sumontuoti ant naujai statomų bendrovės krantinių Nr. 90-96 2012-siais metais.

Tikimasi, kad sėkmingai aptarnavus „MSC Fortunate“, analogiškos talpos ir didesni laivai-konteinervežiai dar šiais metais pradės reguliarius reisus į Klaipėdą, aplenkdami tradicinius Antverpeno, Bremerhafeno ir kitus Vakarų Europos uostus, kurių paslaugomis naudojamais šiuo metu.

Okeaniniais laivais atplukdyti konteineriai su Rusijai ir kitoms Baltijos regiono šalims skirtomis prekėmis bus iškraunami „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminale ir vėliau paskirstomi po kaimyninius uostus mažesniais – fideriniais – laivais. Šią idėją įgyvendina Šveicarijoje registruota laivybos kompanija Mediterranean Shipping Company (MSC), užimanti antrą vietą pasaulyje pagal gabenamą konteinerių skaičių (2010-siais – 12,1 mln. TEU) bei nuo 2011 metų pradžios – pirmą vietą pagal suminį naudojamų laivų tonažą (apie 1,84 mln. TEU).

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Diena.lt
Diena.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)

Susijusios žymos: