„Iš Kinijos į Ameriką per 2 valandas.“ 4 kartus greičiau už „Concorde“ (Foto, Video) ()
Kinijos kompanija sėkmingai išbandė būsimo viršgarsinio keleivinio lėktuvo prototipą, kuris galės skristi 4 kartus greičiau nei garso greitis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Garso greitis siekia 1 234 km/val., o garsiausias viršgarsinis lėktuvas „Concorde“, kuris neeksploatuojamas nuo 2003 m., galėjo skristi 2 160 km/val. greičiu.
Dabar Kinijos kompanija „Space Transportation“ sukūrė būsimo viršgarsinio keleivinio lėktuvo prototipą, kuris galės skristi 2 kartus greičiau nei „Concorde“ ir 4 kartus greičiau nei garso greitis, rašo „Interesting Engineering“.
„Space Transportation“ sėkmingai išbandė viršgarsinio keleivinio lėktuvo, vadinamo „Yunxing“, prototipą. Sukūrus pilno dydžio šio lėktuvo versiją, jis galės pasiekti 4900 km/val. greitį. Taigi, skrydis tarp Pekino ir Niujorko, bendrovės pranešime, truks tik 2 valandas. Šiuo metu toks skrydis trunka maždaug 15,5 val.
🇨🇳 China has successfully tested a supersonic passenger jet “Yunxing”. It’s able to travel at twice the speed of the Concord. The plane can fly at Mach 4 (3036mph). They plan to have one ready for use by 2027. Flight time from New York to Beijing is 2 hours. ✈️✈️🤯 pic.twitter.com/9KaR6DYPFC
— SputnikSpreader (@VasBroughtToX) November 1, 2024
|
Būsimas „Yunxing“ viršgarsinio lėktuvo prototipas gali pakilti ir leistis vertikaliai bei skristi iki 20 000 metrų aukštyje. Lėktuvas „Concord“ galėjo skristi 18 000 metrų aukštyje.
Spėjama, kad tokiomis pat savybėmis pasižymės ir pilno dydžio lėktuvas, kurio pirmasis skrydis turėtų įvykti 2027 m.
Pirmasis pasaulyje keleivinis viršgarsinis lėktuvas, kuris buvo eksploatuojamas 1976–2003 metais, buvo prancūzų kompanijos „Sud Aviation“ ir „British Aircraft Corporation“ sukurtas „Concorde“. Jis galėjo skristi 2160 km/vaal. greičiu, o tai beveik dvigubai viršijo garso greitį.
Kinijos viršgarsinis lėktuvas galės skristi 2 kartus greičiau nei „Concorde“ ir 4 kartus greičiau nei garso greitis.
„Yunxing“ viršgarsinio lėktuvo prototipo bandymo metu inžinieriai patikrino jo aerodinamiką, šiluminę apsaugą ir valdymo sistemas. Orlaivio konstrukcija sėkmingai atlaikė ekstremalias skrydžio sąlygas, teigiama Kinijos bendrovės pranešime.
„Space Transportation“ suplanavo dar daug naujojo lėktuvo prototipo bandymų, kad parodytų, jog jis gali pasiekti didelį greitį ir skristi labai dideliame aukštyje.
2018 m. įkurta „Space Transportation“ kuria ir gamina kosmines raketas, tačiau turi ir techninių galimybių sukurti viršgarsinius orlaivius.