Konkuravo su „Rolls-Royce“ ar „Cadillac“. Pirmasis Lietuvos kaimynų automobilis (Video)  ()

Lapkričio 11-ąją Lenkija minėjo nepriklausomybės dieną. Ta proga verta prisiminti pirmąjį Lenkijoje kurtą ir pagamintą automobilį.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Priešingai nei atrodo, tai nebuvo „Syrena“, kuri debiutavo 1955 m. Pirmasis lenkiškas automobilis buvo pagamintas XX a. 3-ajame dešimtmetyje ir tai buvo transporto priemonė, kuri lengvai galėjo konkuruoti su „Rolls-Royce“ ar „Cadillac“.

Kalbame apie prabangų automobilį CWS T-1, sukonstruotą Centrinėse automobilių dirbtuvėse (Centralne Warsztaty Samochodowe, CWS).

Centrinės automobilių dirbtuvės buvo įsteigtos iškart po Lenkijos nepriklausomybės atgavimo 1918 m. ir buvo pavaldžios Karo reikalų ministerijai. CWS užduotis buvo aptarnauti Lenkijos užpuolikų paliktą automobilių parką. CWS greitai pradėjo kurti savo kėbulus (įskaitant šarvuotus) – laikui bėgant kilo idėja sukurti savo automobilį.

[EU+Kuponas] Būtinas daiktas turintiems automobilį ir mėgstantiems keliauti. Aukščiausios klasės dyzelinis oro šildytuvas („VEVOR XMZ-D1“)
8406 3

Nuostabiai gera kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Į šią istoriją aukso raidėmis įsirašė inžinierius Tadeušas Tańskis (mirė Aušvice 1941 m.). Jis sukonstravo itin modernų, 3,0 l darbinio tūrio variklį. Tańskis taip pat buvo atsakingas už viso pavaros bloko – sankabos ir pavarų dėžės, dizainą. Pirmieji variklio bandymai buvo atlikti 1923 m. Po dvejų metų jis buvo sumontuotas keliuose prototipuose. 1927 m. Centrinėse automobilių dirbtuvėse oficialiai prasidėjo pirmojo lenkiško automobilio – CWS T-1 gamyba.

Kėbulo dizainą sukūrė inžinierius Stanislovas Panczakiewiczius. CWS T-1 buvo kiek daugiau nei 4,8 m ilgio, o ratų bazė viršijo 3,4 m. Kadangi automobilis buvo sukurtas daugiausia kariuomenės reikmėms, jis buvo sukurtas taip, kad jo veikimas būtų kuo paprastesnis ir galėtų būti suremontuotas fronte. CWS T-1 galima išardyti ir vėl surinkti naudojant tik vieną raktą! Visi varžtai ir veržlės (išskyrus uždegimo žvakes) buvo vienodo dydžio (M10).

 

Pagaminta 800 vienetų. Nė vienas iš jų neišliko iki šių dienų

Automobilis buvo pradėtas gaminti iki 1927 m. pabaigos. Automobilis buvo gaminamas iki 1931 m., kai Lenkija pasirašė sutartį dėl licenzijuotos „Fiat 508“ gamybos. Sutartyje buvo numatyta, kad Lenkijoje negali būti gaminama jokia konkurencinga transporto priemonė. Iš pagamintų maždaug 800 vienetų iki šių dienų neišliko nė vienas.

Tačiau XXI amžiaus antrojo dešimtmečio pradžioje, remdamasis nedaugeliu išlikusių brėžinių, Ludwikas Rożniakowskis – automobilių entuziastas ir dizaineris – bandė atkurti CWS-T1. Trejus metus jis dirbo prie CWS T-1 „Torpedo“ replikos. Galiausiai tautinėmis spalvomis nudažyta transporto priemonė į kelius išriedėjo 2014 m.

 

Jo kūrėjas dėjo visas pastangas, kad automobilis būtų atkurtas pagal turimą dokumentaciją. Deja, 2018 metais CWS T-1 replika pateko į avariją. Automobilis buvo stipriai apgadintas, o į CWS repliką susidūręs „VW Golf“ vairuotojas patyrė rimtų sužalojimų.

Automobilio rekonstrukcija truko kelerius metus. Galiausiai CWS T-1 replika buvo pirmoji transporto priemonė, kuri 2021 m. birželį kirto naująjį Pietinį tiltą per laivybos kanalą Vyslos nerijoje. Iki šiol automobilis vis dar važiuojantis ir yra gyvas prisiminimas apie beveik 100 metų Lenkijoje sukurtą transporto priemonę.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(0)
(4)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()