Garsus automobilių gamintojas keičia savo logotipą. Naujasis sukėlė audrą. „Juokiasi net Muskas“ (Foto, Video) ()
Naujasis gamintojo žingsnis plačiai aptariamas internete.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Jaguar“ baigia savo dabartinių modelių gamybą ir po dvejų metų ketina grįžti į rinką kaip visiškai naujas prekės ženklas ir išskirtinių automobilių gamintojas.
Tai bene pirmas kartas automobilių pramonės istorijoje, kai prekės ženklas įgyvendino planą, pagal kurį dvejiems metams pasitrauks iš rinkos, kad sugrįžtų kaip įmonė, siūlanti visiškai kitaip pozicionuotus automobilius: „Jaguar“ nebeketina konkuruoti su BMW, „Audi“ ar „Mercedes“, o su „Bentley“, „Aston Martin“ ar „Rolls-Royce“.
Jaguar has a new logo redesign and it's... something 😳
— AR12GAMING (@AR12Gaming) November 19, 2024
New logos feature an angular "leaper" design, a modern typeface, and a circular badge with "J" and "r."
First luxury EV debuts in 2026, with prices expected to double, prioritizing exclusivity over volume. pic.twitter.com/e19LK4MAaE
|
Ryšys su praeitimi nutrauktas. Patekę į buvusios britiškos markės svetainę (2008 m. „Ford“ „Jaguar“ pardavė indų „Tata Motors“), nerasime nei vienos informacijos, nei nuotraukos apie šiuo metu dar parduodamus automobilius. Nieko nerasime ne tik skiltyje apie dabartinę modelių gamą, bet ir – istorinius modelius.
Tačiau „Jaguar“ nėra vakar įkurtas prekės ženklas. Britų gamintojas buvo įkurtas prieš Antrąjį pasaulinį karą kaip „Swallow Sidecar“ (SS), dabartiniu pavadinimu veikia nuo 1945 m.
Taip visiškai nutrūkus tapatybei, reikėjo pakeisti logotipą ir visą vizualinį identitetą. Sukurtas naujas logotipas, naujo dizaino užrašas „Jaguar“ ir naujos koncepcinės transporto priemonės eskizas, kuris debiutuos gruodžio 2 dieną.
Prieštaringas vaizdo įrašas. Elonas Muskas komentuoja
Naujasis prekės ženklo identitetas paskelbtas vaizdo įrašu, kuris sukėlė tikrą audrą internete. Gana sunku tai jį komentuoti, bet Elonas Muskas tai padarė, kai paklausė „Jaguar“: „Ar parduodate automobilius“? „Jaguar“ atsakė, kad taip, parduoda ir pakvietė Muską į naujojo koncepcinio modelio pristatymą, kuris vyks Majamyje.
Do you sell cars?
— Elon Musk (@elonmusk) November 19, 2024
I must say @Jaguar your new logo is horrendous. pic.twitter.com/d1Ud5ReSQQ
— Khaya Dlanga (@khayadlanga) November 20, 2024
Ką reiškia ši transformacija ir ką „Jaguar“ nori pasiekti? 2026 metų antrąjį pusmetį grįžęs į rinką gamintojas nori parduoti tik elektromobilius, pozicionuojamus kaip itin prabangius. Bandoma atsiriboti nuo dabartinės tapatybės.
„Jaguar“ desperatiškai bando laužyti savo identitetą ir kelių dešimtmečių tradicijas ir po dvejų metų grįžti į rinką kaip visiškai naujas prekės ženklas, kurio gaminiai bus skirti visiškai naujai, itin turtingai klientų grupei.
Strategija glumina, nes „Jaguar“ yra aukščiausios kokybės prekės ženklas, jo istorijoje yra legendinių modelių (tokių kaip „E-Type“) ir visada kėlė asociacijas su britų aristokratija. Todėl atrodytų, kad jei jis nori siekti dar aukščiau, verčiau prisiminti savo paveldą ir išskirtiniausius modelius, o tada paskelbti, kad „ateina nauja prabangos ir rafinuotumo era“ ar kažkas panašaus.
„Jaguar“ laukia sunki užduotis
Ar „Jaguar“ pasikeitimas bus sėkmingas? Bus sunku. Prabangos prekėmis prekiaujančios įmonės dešimtmečius kūrė savo pozicijas rinkoje. Šis rinkos segmentas neabejotinai yra nepaprastai patrauklus, bet kartu ir labai konkurencingas.
„Jaguar“ neturi gėdytis savo paveldo ir istorijos, ir netgi atrodytų, kad jis turėtų jį prisiminti. Tačiau jei jis ketina apie tai pamiršti, jam bus itin sunku sugrįžti į rinką prisistatant visiškai nauju žaidėju ir perimti klientus, perkančius automobilius, kurie iš karto ir iš pirmo žvilgsnio perteikia savininko statusą.
Pranešime spaudai „Jaguar“ patikina, kad „šios transformacijos varomoji jėga yra slegiantis modernizmas – kūrybinė filosofija, kurios tikslas – patraukti dėmesį pasitelkiant drąsų dizainą ir drąsų kūrybiškumą“.
Viena aišku – pavyko patraukti dėmesį, bet ar to užteks, kad turtingi žmonės per dvejus metus iš tikrųjų atsisakytų „Aston Martin“ ar „Bentley“ ir pakeistų juos į „Jaguar“?