Smūginė žinia iš Vokietijos. „Ženklai dingo...“ Neriboto greičio pabaiga? ()
Naujųjų metų pradžioje Brandenburgo greitkeliais važiuojantys vairuotojai pastebėjo, kad nėra būdingų kelio ženklų, įspėjančių apie greičio apribojimų panaikinimą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Praktiškai tai reiškia, kad visi eismo dalyviai turėtų laikytis rekomenduojamo didžiausio 130 km/val. greičio. Ar tai reiškia, kad neriboto greičio Vokietijos greitkeliais era baigėsi?
Vokietija garsėja plačiu greitkelių (autobanų) tinklu, ypač legendinėmis atkarpomis be greičio apribojimų. Tačiau jau ne pirmus metus vyksta gyvos diskusijos dėl tokių apribojimų įvedimo.
Kai kurios politinės grupės, taip pat visi klimato aktyvistai, palaiko „iš viršaus į apačią“ taikomų apribojimų įgyvendinimą. Pastarieji neseniai nusprendė pademonstruoti savo poziciją.
Iš Vokietijos greitkelių dingo skiriamieji ženklai
Anot Vokietijos žiniasklaidos, Naujųjų metų išvakarėse judėjimo „Išnykimo maištas“ aktyvistai keliose A10, A12 ir A13 greitkelių atkarpose nuėmė kelio ženklus, informuojančius apie greičio neribojimą.
|
Kai kuriais atvejais ženklai buvo užklijuoti lipnia juosta, o tai iš esmės reiškė, kad vairuotojai turėjo laikytis rekomenduojamo maksimalaus 130 km/val. greičio. Šia akcija buvo siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į greičio apribojimo trūkumo Vokietijos greitkeliuose problemą.
Socialiniuose tinkluose už šią iniciatyvą atsakingi asmenys aiškiai išdėstė savo poziciją:
„Jei vyriausybė ir toliau ignoruos klimato krizę ir atsisakys įvesti paprastas priemones, tokias kaip greičio apribojimai, mes tai padarysime už juos“.
Neriboto greičio pabaiga Vokietijos greitkeliuose?
Aktyvistų veiksmai davė norimą efektą, vėl sukeldami diskusijas apie saugumą keliuose ir greičio apribojimų įvedimą greitkeliuose.
Socialiniuose tinkluose buvo prisiminti neseniai atlikto tyrimo, kuriame dalyvavo daugiau nei 6000 dalyvių, rezultatai. Kaip paaiškėjo, dauguma apklaustųjų, net 63 %, pritarė idėjai Vokietijos greitkeliuose įvesti maksimalų 130 km/val. greitį.
Tęsinys kitame puslapyje:
Europos transporto saugos valdyba prisidėjo prie kryžiaus žygio prieš greičio apribojimų nebuvimą kai kuriuose Vokietijos greitkeliuose. Tai ne pelno siekianti organizacija, įsikūrusi Briuselyje, aktyviai užsiimanti kelių eismo saugumą didinančių sprendimų lobizmu. Institucija dar kartą pasisakė už atitinkamų apribojimų įvedimą, pažymėdama, kad tai prisidės prie CO2 emisijų mažinimo ir išlaidų, susijusių su nelaimingų atsitikimų išvengimu, mažinimu.
„Pavojus žūti per avariją Vokietijos greitkelyje yra maždaug dvigubai didesnis nei JK ar Danijos greitkelyje“.
Permainos Vokietijos keliuose prieš rinkimus
Vokietijos visuomeninės organizacijos ir policijos profesinės sąjungos taip pat kreipėsi dėl greičio apribojimų įvedimo prieš artėjančius Vokietijos parlamento rinkimus. Ekspertai sutinka, kad didelis visuomenės palaikymas ir augantis politikų spaudimas gerokai padidina galimybes įgyvendinti šį reikalavimą. Šis pakeitimas galėtų pagerinti kelių eismo saugumą ir sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį.
Ar tai reiškia neriboto greičio eros Vokietijos greitkeliuose pabaigą? Netolima ateitis parodys.