Pirmasis toks pasaulyje! „Pasaulinė sensacija“ (Foto, Video) (2)
Futuristinis traukinys debiutavo Kinijoje ir gali sukelti revoliuciją viešajame transporte visame pasaulyje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Cetrovo 1.0 Carbon Star Express“ yra pirmasis pasaulyje keleivinis metro traukinys, pagamintas daugiausia iš lengvo anglies pluošto. Ir nors iš pirmo žvilgsnio jis gali atrodyti kaip standartinis traukinys, dėl naujoviško dizaino jis daugeliu atžvilgių yra novatoriškas.
Skirtingai nuo tradicinių traukinių, pagamintų iš plieno, „Cetrovo 1.0“ korpusas ir rėmai pagaminti iš itin tvirto ir lengvo anglies pluošto.
В Китае ввели в эксплуатацию первый в мире поезд метро из углеродного волокна, получивший название CETROVO 1.0 Carbon Star Express.
— Maksud (@MaksudPash15485) January 13, 2025
Этот состав уже перевозит пассажиров по линии метро № 1 в Циндао. pic.twitter.com/7Ww7Ma6Luf
Tai ta pati medžiaga, kurią naudoja superautomobilių gamintojai, tokie kaip „Ferrari“, „Lamborghini“ ir „McLaren“, kad sumažintų transporto priemonės svorį, išlaikant jos standumą ir ilgaamžiškumą. Tokio tipo konstrukcija užtikrina geresnį pagreitį ir valdymą, taip pat mažesnes degalų sąnaudas.
World's first carbon fiber subway train rolled off production and was put into commercial operation in Qingdao, E China's Shandong Province on Friday. The train, named "CETROVO 1.0 Carbon Star Express", was officially launched on Line 1 of Qingdao Metro.
— China News 中国新闻网 (@Echinanews) January 11, 2025
"CETROVO 1.0 Carbon… pic.twitter.com/33g11nLmKS
|
Dėl anglies pluošto naudojimo „Cetrovo 1.0“ traukinys 11 % lengvesnis nei kiti tokios pačios klasės traukiniai, o tai reiškia 7 % mažesnės energijos sąnaudas.
Remiantis Kinijos žurnalo „People's Daily Online“ pranešimu, taip per metus išmetama maždaug 130 tonų mažiau CO2 – tai prilygsta 40 ha ploto miško pasodinimo naudai.
A carbon fiber metro train, dubbed CETROVO 1.0, began passenger service on Jan 10 in the port city of #Qingdao in East China's #Shandong province. Read more: https://t.co/awExqRjRg8 #FocusOnQingdao pic.twitter.com/S7m2WWgNYd
— Qingdao, China (@loveqingdao) January 13, 2025
Be to, traukinio anglies pluošto konstrukcija prisideda prie mažesnių eksploatavimo ir priežiūros išlaidų per visą transporto priemonės eksploatavimo laiką. Lengvas anglies pluoštas yra penkis kartus stipresnis nei plienas. Dėl to traukiniai tampa standesni, atsparesni smūgiams ir mažiau jautrūs vibracijai, o keleiviams suteikiama tylesnė ir patogesnė kelionė.
CETROVO 1.0, a carbon fiber metro train, debuts in Qingdao, China! 🌍🚇 Lighter by 11%, cutting energy use by 7% & CO2 emissions by 130 tonnes/year. With SmartCare AI for maintenance, it’s futuristic, eco-friendly, and efficient. #GreenTech #PublicTransport pic.twitter.com/HiM7uw8H0y
— Yu Dunhai (@YDunhai) January 13, 2025
„Cetrovo 1.0“ yra kelerių metų tyrimų ir plėtros darbo, prasidėjusio 2021 m., rezultatas. Traukinio prototipai buvo intensyviai bandomi, o per bandymus praėjusiais metais traukinys pasiekė daugiau nei 140 km/val. greitį, gerokai viršijantį vidutinį dabartinių Kinijos metro sistemų greitį – maždaug 80 km/val.
A carbon fiber metro train, dubbed CETROVO 1.0, began passenger service in east China's Qingdao on Friday. #GLOBALinkpic.twitter.com/dHf3JL3KjU
— Zhang Meifang (@CGMeifangZhang) January 10, 2025
Traukinys taip pat yra visiškai automatizuotas, aprūpintas moderniomis saugos sistemomis, tokiomis kaip įspėjimai apie susidūrimą ir kliūčių aptikimas.
„Cetrovo 1.0“ šiuo metu veikia autonomiškai 60 km ilgio maršrute, vadinamame „1 linija“, jungiančiu 41 stotį Čingdao mieste. Čia atliekami pirmieji traukinio bandymai realiomis sąlygomis. Jei projektas bus sėkmingas, galime tikėtis, kad anglies pluoštas taps labiau paplitusi medžiaga būsimuose masinio transporto projektuose ne tik Kinijoje, bet ir kitose pasaulio šalyse.