Automobilis, kurio nesate matę. Lenkų sportinė svajonė – „FSO Ogar“ (Foto, Video)  ()

Ar Lenkijos Liaudies Respublika (komunistinis Lenkijos periodas 1947-1989) galėjo turėti savo sportinį automobilį?


FSO Ogar 1500
FSO Ogar 1500
© Jakub "Flyz1" Maciejewski, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:FSO_Ogar_-_Muzeum_w_Chlewiskach.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nors atrodo mažai tikėtina, 1977-aisiais Žerano (Varšuvos priemiestis) lengvųjų automobilių gamykloje (Fabryka Samochodów Osobowych, FSO) buvo sukurtas prototipas, galintis įgyvendinti tokias svajones. „FSO Ogar 1500“ (arba „FSO Ogar“) yra ambicingo projekto, kuris galėjo pakeisti Lenkijos automobilių pramonės veidą, pavyzdys. Šiandien tai tebėra tik neįgyvendintų siekių simbolis ir įrodymas, kad anais laikais galvota ir apie modernumą.

„FSO Ogar“ buvo sukurtas tuo metu, kai Europos automobilių rinka plėtojo sportinių automobilių segmentą. Socialistinė Lenkija, apribota centralizuotos planinės ekonomikos realijų, dažniausiai buvo orientuota į praktiškų ir prieinamų automobilių gamybą. Tačiau „Ogar“ projektas buvo išimtis.

Kaip buvo sukurtas „FSO Ogar 1500“

[EU+Kuponas] Įspūdinga kaina ir galimybės. Maisto džiovinimo mašina – jūsų sveikas pasirinkimas. Džiaugiasi milijonai („VEVOR SS-06A“)
1527 4

Labai gera kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Siekiant sumažinti sąnaudas ir kartu sukurti sportinį automobilį, panaudota Lenkijoje pagal licenciją surenkamo „FIAT 125p“ techninė bazė. Lenkų inžinieriai sutelkė dėmesį į žinomus ir patikrintus sprendimus, o pagrindinis elementas buvo lengvas laminatas. Tai buvo moderni tų laikų medžiaga, kuri leido sukurti dinamišką siluetą ir tuo pačiu sumažino transporto priemonės svorį.

„FSO Ogar“ struktūra ir dizainas

„Ogar“ išvaizdą sukūrė talentingas dizaineris Cezary Nawrot. Transporto priemonės kėbulas stebina savo sportiškomis linijomis, kurios galėtų konkuruoti su to meto Europos automobiliais. Dinamiška kėbulo forma, ištraukiami priekiniai žibintai ir lengvo lydinio ratlankiai pabrėžė šiuolaikišką prototipo charakterį.

 

Po gaubtu yra 1,5 litro variklis, paimtas iš lenkiško „FIAT 125p“, kurio galia 82 AG. Nors jo našumas neprilygo Vakarų konkurentams, tuo metu jis buvo vienas iš geresnių, kuriuos buvo galima Lenkijoje. Laminuotas kėbulas, nors ir brangus gaminti, išskyrė „Ogar“ iš kitų Lenkijoje gaminamų transporto priemonių.

 

Kodėl „Ogar“ nebuvo pradėtas gaminti?

Nors „FSO Ogar 1500“ buvo paruoštas prototipas, sprendimas jį gaminti masiškai nebuvo priimtas. Pagrindinės tokios padėties priežastys buvo Lenkijos Liaudies Respublikos ekonominės realijos.

Pirmenybė buvo teikiama „Polonez“ gamybai, kuri turėjo didesnį rinkos potencialą kaip šeimyninis ir universalus automobilis. Be to, didelė kliūtis buvo finansiniai suvaržymai ir laminuotų automobilių kėbulų gamybos infrastruktūros trūkumas.

 

 

Tęsinys kitame puslapyje:




Ar „FSO Ogar 1500“ turėjo galimybę užkariauti rinką?

„FSO Ogar 1500“, nors tai buvo itin ambicingas projektas, 1970-ųjų Lenkijos Liaudies Respublikos realybėje būtų turėjęs minimalią galimybę palikti savo ženklą rinkoje.

Tuo metu dauguma gyventojų ieškojo praktiškų automobilių, kurie galėtų būti naudojami tiek šeimoms, tiek kasdieniam naudojimui. Sportinė transporto priemonė, tokia kaip „Ogar“, būtų laikoma prabangos preke, neprieinama eiliniam piliečiui.

Šio modelio kūrimas pareikalautų didelių išlaidų, kurias būtų sunku pateisinti centralizuotai planuojamoje ekonomikoje. Laminato korpusui, nors ir šiuolaikiškam, reikėtų pažangios infrastruktūros, kurios tuo metu Lenkijos gamyklos neturėjo. Investuoti į naujas technologijas būtų ne tik brangu, bet ir užimtų daug laiko.

 

 

To meto sprendimus dėl automobilių gamybos stipriai lėmė politiniai prioritetai. Didžiausias dėmesys buvo skiriamas modeliams, kuriuos būtų galima eksportuoti arba patenkinti masių poreikius. Sportinis automobilis, skirtas siaurai auditorijai, šių prielaidų neatitiko. Net jei FSO nuspręstų jį gaminti, jai būtų sunku konkuruoti su vakarietiškais prekių ženklais, siūlančiais geresnę surinkimo kokybę, galingesnius variklius ir tobulesnes technologijas.

Nors „Ogar“ buvo žavingas projektas, atspindintis lenkų inžinierių potencialą ir kūrybiškumą, jo likimą stabdė ekonominiai suvaržymai, infrastruktūros trūkumas ir rinkos poreikiai. Tuo metu tai buvo daugiau svajonių ir ambicijų simbolis, o ne reali sėkmės tikimybė. Tačiau jo istorija vis dar įkvepia ir primena, kad net ir sunkiomis sąlygomis buvo kuriami savo laiką aplenkę projektai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(1)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()