„Prie Kyjivo sudužo lėktuvas. Niekas neišgyveno“  ()

Labai skaudi nelaimė.


Pirmasis An-70 prototipas 1994 metais
Pirmasis An-70 prototipas 1994 metais
© Oleg V. Belyakov - AirTeamImages (CC BY-SA 3.0) | https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-70#/media/File:Antonov_An-70,_Antonov_Design_Bureau_AN1744931.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ukraina mini skaudžią datą savo aviacijos istorijoje. Lygiai prieš 30 metų, 1995-ųjų vasario 10 dieną, netoli Bolšoj Lės kaimo Kyjivo srityje sudužo pirmasis „Antonov An-70“ prototipas. An-70 buvo revoliucinis lėktuvas, galėjęs pakelti Ukrainos aviacijos pramonės prestižą, prasiskverbti ir į Vakarų rinkas. Vienu metu An-70 projektu domėjosi ir Vokietija, nors nuo pat pradžių jį lydėjo finansiniai sunkumai. Ir ta skaudi nelaimė.

„Antonov An-70“ yra keturių variklių vidutinio nuotolio transporteris, sukurtas devintajame dešimtmetyje, kad pakeistų pasenusį An-12. Išskirtinis An-70 bruožas – ventiliatorinių sraigtų varikliai. Nors iš pirmo žvilgsnio taip gali pasirodyti, An-70 nėra turbopropelerinis. Tie keturi „Progress D-27“ varikliai, išvystantys po 10350 kW, yra atviro rotoriaus varikliai. Galima sakyti, kažkas tarp turbopropelerinio ir turboventiliatorinio variklio. An-70 tapo pirmuoju lėktuvu, pakilusiu naudojant tik šio tipo variklius.

OLED visu pajėgumu: Fantastiškos spalvos, nuostabi greitaveika, aukščiausio lygio dizainas (AGON PRO AG326UD apžvalga)
9814

Štai kokio kokybinio lygio monitorių galima šiais laikais pagaminti už visiškai normalią kainą, arba kas būna, kai „ekonominės“ klasės monitoriai pradeda stumti flagmanus iš rinkos.

Išsamiau

 

„Antonov An-70“ yra beveik 41 m ilgio, jo sparnų plotis – 44 m. Viduje telpa 300 karių arba 47 tonos krovinio. An-70 įgulą sudaro 3 arba 4 žmonės.

Subyrėjus Sovietų Sąjungai An-70 projektas ėmė strigti. Ukraina jį vystė kartu su Rusija, bet abi šalis kamavo ekonominiai sunkumai, valiutų nestabilumai. Pirmasis skrydis buvo suplanuotas 1992 metams, bet vėliau jį teko atidėti iki 1994-ųjų – būtent tų metų gruodžio 16 dieną An-70 pagaliau pakilo. O jau 1995-ųjų vasario 10 dieną sudužo.

Avarija buvo tiesiog siaubinga. An-70 maždaug 3200 metrų aukštyje susidūrė su jį lydėjusiu An-72V. Pastarasis lėktuvas, nors ir buvo apgadintas, sugebėjo nutūpti, o štai An-70 sudužo. Žuvo visi 7 įgulos nariai. Vėliau atliktas tyrimas nustatė, kad avariją sukėlė žmogiška klaida – neatsargūs manevrai ir pavėluoti pilotų veiksmai siekiant išvengti susidūrimo. Tiesa, manoma, kad An-70 galėjo jau būti sunkiai suvaldomas dar prieš susidūrimą. Ankstesniuose bandomuosiuose skrydžiuose fiksuotos valdymo sistemų problemos.

 

1997 metais pakilo antrasis An-70 prototipas, sukurtas iš antžeminiams bandymams naudoto lėktuvo. Jo bandymai irgi vos nesibaigė nelaime – pilotas Oleksandras Halunenko vėliau buvo apdovanotas kaip Ukrainos Didvyris už tai, kad nutupdė stipriai sugedusį An-70. 2001 metais tas lėktuvas vis tiek buvo stipriai apgadintas kai nutūpė avariniu būdu Rusijoje. Apsisukti ir grįžti jam teko iš karto po pakilimo. Lėktuve buvo net 33 žmonės, visi jie išgyveno. Nors fiuzeliažas lūžo, An-70 buvo suremontuotas ir tęsė bandymus.

 
Lūžęs antrasis „Antonov An-70“  prototipas
Lūžęs antrasis „Antonov An-70“ prototipas
© Omsk T.V | https://en.wikipedia.org/wiki/2001_Omsk_An-70_crash#/media/File:Antonov_70_crash_2.jpg

Tie bandymai tai prasidėdavo, tai nutrūkdavo. Rusija tai mokėjo už An-70 vystymą, tai nemokėjo. 2012 metais antrasis An-70 prototipas vėl ėmė skraidyti, Ukraina ir Rusija vėl pasidalino užduotis – kas gamins fiuzeliažą, kas – sparnus ir t. t. Tačiau 2014 metais, kai Rusija okupavo Krymą, Ukraina visiškai nutraukė karinį bendradarbiavimą su Rusija ir galiausiai An-70 projektas sustojo. Ukraina dar galvoja jį atgaivinti, bet šiuo metu jo reputacija yra prasta – dalis dalių yra sukurtos Rusijoje, vienintelis likęs prototipas greitai bus sudėvėtas, o investicijų reikia milžiniškų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(2)
(4)
(-2)

Komentarai ()