Dirižablis „Pelicano“ padangėse pasirodys 2013 m.  (4)

Bendrovė „Aeros“ pristato naują projektą – 70 metrų ilgio dirižablį „Pelicano“. Tobulinant jo konstrukciją, siekiama sumažinti helio sunaudojimą orlaiviuose bei dirižabliuose.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šiuo metu didžiausia dirižablių problema – plūdrumo išlaikymas. Kaip jį išlaikyti, kai tai reikalauja labai didelių degalų sąnaudų? „Pelikano“ atveju ši problema sprendžiama naudojant suslėgimo sistemą COSH (Control of Static Heaviness). Dirižabliai šiuo metu dažniausiai yra varomi heliu. Helis dirižabliuose naudojamas reguliuoti ir svorio, ir pusiausvyros balansą. Kurui degant, mažėja orlaivio svoris ir dirižablis kyla į atmosferą. Tačiau norint išsilaikyti tam tikrame aukštyje, balasto funkciją įgijusį helio kiekį reikia išleisti į atmosferą. O tai - nuostolinga, nes helis yra nepigūs degalai ir juo švaistytis į kairę ir dešinę gali būti pernelyg didelė prabanga. Būtent šiame kontekste išryškėja „Pelikano“ projekto privalumai. „Aeros“ sukurta COSH suspaudimo sistema sudaro sąlygas dirižabliui kreiseriniame aukštyje išsilaikyti ir be helio nuotolių. Kaip tai veikia? Dirižablis „Pelicano“ turi tradicinį elipsoido formos „dirižablišką“ kupolą. Tačiau helio dujos talpinamos ne tiesiogiai šiame kupole, o jo viduje montuojamose, iš anglies pluošto pagamintose reguliuojamose slėgio talpyklose. Kuo didesnis slėgis veikia talpyklose esantį helį, tuo sunkesnis tampa dirižablis. Ir atvirkščiai, kuo mažesnis slėgis veikia talpyklose esantį helį, tuo dirižablis pasidaro lengvesnis.

Planuojama, kad ši transporto priemonė, kurią su slėgio valdymo sistema COSH bus išbandyta 2012-2013 m.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Ekoidėjos.lt
Ekoidėjos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (4)

Susijusios žymos: