Trumpo efektas. Stabdo automobilių eksportą. Kas vyksta? (1)
Automobilių gigantai susiduria su nauja realybe po to, kai Trumpas įvedė muitus automobilių importui į JAV. Jie skelbia apie gamybos sutrikimus ir pristatymų sustabdymą.
© Mr.choppers, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2020_Chrysler_Pacifica_Touring-L_in_Bright_White,_front_left.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Prezidentas D. Trumpas balandžio pradžioje įvedė muitus automobilių importui į JAV. Vyriausybės atstovų teigimu, šiuo sprendimu siekiama sustiprinti Amerikos ekonomiką ir paskatinti gamintojus atidaryti gamyklas šalyje. O tai reikštų ekonomikos augimo skatinimą.
Tačiau ekspertų teigimu, toks žingsnis gali turėti priešingą efektą – padidins automobilių kainas, o ilgainiui gali sukelti krizę Amerikos automobilių pramonėje, kuri yra labai pagrįsta dalių ir transporto priemonių tiekimu iš Meksikos ar Kanados. Juk net amerikiečių kompanijos ne visus automobilius gamina šalyje – jos naudojasi pigesne gamyba ir palankiomis ekonominėmis sąlygomis kaimyninėse šalyse.
|
„Volkswagen“ pirmoji sureagavo į D. Trumpo sprendimą. Ji paskelbė, kad prie automobilių muitų bus pridėti importo mokesčiai, o tai reiškia staigius pokyčius amerikiečiams. Vokietijos įmonė sustabdė automobilių pristatymą iš Europos į JAV uostus ir svarsto laikinai sustabdyti tiekimą iš Meksikos.
„Mercedes“ paskelbė, kad svarsto planus laikinai nutraukti populiariausių savo modelių importą į JAV rinką.
Amerikietiški prekių ženklai taip pat kenčia. „Stellantis“ priklausantis „Chrysler“ paskelbė laikinai sustabdantis savo populiarių mikroautobusų – „Pacifica“ ir „Voyager“ – gamybą. Šie modeliai beveik visiškai gaminami Kanadoje. „Jeep“ taip pat planuoja nutraukti iš Meksikos importuotų modelių, įskaitant kompaktinį visureigį „Compas“ ir elektrinį „Wagoneer“, gamybą.
„Nissan“ nustojo priimti užsakymus „Infiniti“ QX šeimos visureigiams, kurie importuojami iš Meksikos. Panašiam žingsniui ryžosi ir „Tata Motors“ priklausantis „Jaguar Land Rover“ (JLR). Britiškas šaknis turintis prekės ženklas paskelbė nedelsiant sustabdantis savo automobilių tiekimą į JAV. Tai tikrai skausmingas žingsnis, nes JAV parduodami „Jaguar“ ir „Land Rover“ automobiliai sudaro 25 % JLR pasaulinių pardavimų - 400 000 automobilių per metus – JAV yra antra pagal dydį abiejų prekių ženklų rinka.
Kol kas kai kurie gamintojai deklaruoja, kad pirkėjai pokyčių nepajus – „Hyundai“ patikino, kad kainų nepakeis iki birželio 1 d. Kas toliau? Pamatysime.
Pasaulio žaidėjai praneša, kad dirba su sprendimais, kurie leistų atkurti pardavimus Jungtinėse Valstijose. Pristatymų sustabdymas tikriausiai yra trumpalaikis žingsnis – Amerikos rinka per daug pelninga.