DA36 E-Star – pirmasis pasaulyje serijinis hibridinis elektra varomas lėktuvas (Video)  (2)

Paryžiaus aviacijos parodoje „Le Bourget 2011“ serijinių hibridinių elektra varomų automobilių technologija pirmąkart panaudota lėktuvuose. Šios srities pionieriumi tapo dvivietis motorinis lėktuvėlis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kompanijos „Siemens“ elektra varomų orlaivių kūrimo iniciatoriaus dr. Franko Antono teigimu, serijinė hibridinių elektros variklių technologija gali būti plačiai naudojama, todėl esą yra labai tinkama ir orlaiviams. Pirmas žingsnis, kurį siekiama įgyvendinti šioje srityje – patikrinti šią technologiją pritaikant ją nedideliems lėktuvams, skelbia Siemens.com.

Birželio 20-26 dienomis Prancūzijoje vykusioje parodoje pristatyta ši trijų kompanijų „Siemens AG“, „Diamond Aircraft“, ir EADS (European Aeronautic Defence and Space Company N. V.) sukurta technologija greitai bus diegiama į mažus ir vidutinio dydžio orlaivius, o tolimesnėje ateityje bus panaudota ir didesniuose lėktuvuose. Tai padės kuro sąnaudų emisiją sumažinti net iki 25 procentų, lyginant šiuos skaičius su šiandieniniais efektyviausiai energiją naudojančiais orlaiviais. Oro transportas kasmet išmeta apie 2,2 proc. viso pasaulyje išmetamo CO2 kiekio. Tad „Siemens“ padedama partnerių ėmėsi žingsnių elektrifikuoti šią transporto sritį.

Motorinis sklandytuvas „DA36 E-Star“ sukurtas „Diamond Aircraft“ modelio „HK36 Super Dimona“ bazėje ir yra vienintelis tokio tipo lėktuvas pasaulyje. Auto.de nurodo, kad lėktuvo propelerį suka 70 kW (95 AG) elektrinis variklis, kurį pagamino „Siemens“. Elektros energiją tiekia „Austro Engine“ sukurtas mažas 30 kW (41 AG) „Wankel“ vidaus degimo motoras su generatoriumi, kuris veikia kaip energijos šaltinis. „Siemens“ konverteriu elektrinis variklis maitinamas iš akumuliatoriaus ir generatoriaus gaunamos energija.

Mažo degalų suvartojimo priežastis – vidaus degimo variklis visada veikia maža vos 30 kW (41 AG) nuolatine galia. EADS sukurta baterijos sistema daugiau galios orlaiviui suteikia tik kilimo ir nusileidimo metu. Akumuliatorius įkraunamas lėktuvėliui pasiekus kreiserinį greitį.

„Hibridinių elektra varomų serijinių modelių koncepcija leidžia padidinti elektros galią ir gerokai sumažinti kuro sunaudojimą ir emisiją“, – teigė „Diamond Aircraft“ savininkas Christianas Driesas, pridurdamas, kad tai leidžia orlaiviui įveikti didesnius atstumus.

Elektra varomas hibridinis „DA36 E-Star“ prieš parodą sėkmingai išbandytas birželio 8-ąją Austrijoje, Vienos „Neustadt“ aerodrome. Pirmasis jo skrydis buvo labai mažas žingsnelis, tačiau kartu tai ir nepakartojamas istorinis įvykis.

„Siemens“ mokslininkai šiuo metu kuria naują elektrinį variklį, kuris turėtų būti penkis kartus lengvesnis už įprastus tokio tipo motorus. Jau po dviejų metų turėtume išvysti lėktuvėlį, varomą ultra lengvu elektriniu varikliu.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: laikas.lt
laikas.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (2)