„Nissan“ – krachas. Kas vyksta? ()
„Nissan“ turi rimtų problemų. Bendrovė paskelbė, kad per pastaruosius finansinius metus (pasibaigusius kovo mėnesį) patirs 700–750 milijardų jenų arba net 5,3 milijardo dolerių nuostolį. O perspektyvos dėl JAV tarifų visai nėra geros.

© Alexander-93, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2024_Nissan_Qashqai_e-Power_IMG_2187.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pastarieji metai „Nissan“ buvo kupini nesėkmių. Carloso Ghosno skandalas*, pandemija, karas Ukrainoje ir vis silpnesnė modelių pasiūla, ypač elektromobilių segmente. Kinijoje, vienoje iš pagrindinių rinkų, „Nissan“ pardavimai 2023 m. sumažėjo daugiau nei 24 %.
* 2018 m. buvęs „Nissan“ vadovas Carlosas Ghosnas buvo suimtas Japonijoje įtarus finansiniais nusižengimais „Nissan“ įmonėje ir bendrovės lėšų švaistymu.
„Nissan“ bando išsaugoti savo pozicijas Kinijoje, šiuo metu didžiausioje pasaulyje automobilių rinkoje, investuodama ir planuodama iki 2027 m. pristatyti dešimt naujų modelių, tačiau poveikio teks palaukti.
Tuo tarpu išsigelbėjimo reikia čia ir dabar, o derybos dėl susijungimo su „Honda“ ir „Mitsubishi“ baigėsi nesėkme. Dėl to Japonijos gamintojui teko paskelbti apie atleidimus – bus panaikinta 9000 darbo vietų, o tai sumažins gamybos pajėgumus 20 %.
|
Nauja grėsmė „Nissan“ – JAV muitai. Net 45 % bendrovės JAV parduodamų automobilių yra importuojami – daugiausia iš Japonijos ir Meksikos. O Amerikos rinka sudaro net 30 % bendrų „Nissan“ pajamų.
Analitikai teigia, kad „Nissan“ gali prarasti papildomai 440 milijardų jenų (apie 3,1 milijardo JAV dolerių), jei tarifai bus visiškai įvesti. Bendrovė bando gelbėti padėtį: atšaukė planus mažinti gamybą savo gamykloje Tenesyje ir sustabdė dviejų Meksikoje gaminamų modelių pardavimus. Tačiau tai tik laikinos priemonės. Gamybos perkėlimas į Jungtines Valstijas didesniu mastu pareikalautų metų ir milžiniškų investicijų.
Jei dabartinė situacija tęsis, „Nissan“ gali turėti rimtų likvidumo problemų. Analitikai net neatmeta scenarijaus, kai įmonei teks ieškoti investuotojo arba gelbėjimo įmonės.
Žaidime jau pasirodė tokie vardai kaip „Hon Hai“ („Foxconn“) ir „Apple“. Taip pat buvo spėliojama apie galimą „Tesla“ dalyvavimą, tačiau kol kas nieko konkretaus.
Laikas nėra „Nissan“ pusėje. Atsižvelgiant į nenuspėjamą JAV prekybos politiką, bendrovė yra užspeista į kampą ir turi vis mažiau erdvės manevruoti.