„Tesla“ skęsta, o Muskas ją tempia žemyn. „Ir tunelio gale šviesos nematyti...“ ()
Europoje balandis buvo katastrofiškas mėnuo „Tesla“.

© National Transportation Safety Board | https://www.flickr.com/photos/ntsb/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pardavimai Švedijoje sumažėjo 81 %, Nyderlanduose – 74 %, Danijoje – 67 %, o Prancūzijoje – 59 %. Šis kritimas įvyko augant elektromobilių rinkai.
Elono Musko politinė veikla milijardieriui atneša netikėtų rezultatų, tačiau Vokietijos kraštutinių dešiniųjų rėmimas ar gestai, „primenantys romėnišką pasveikinimą“, Senajame žemyne negalėjo būti sutikti palankiai. Dėl to „Tesla“ pardavimai nuo metų pradžios taip smarkiai krito, kad tai beveik galima pavadinti katastrofa.
„Reuters“ duomenimis, balandžio mėnesį kai kuriose rinkose pardavimai buvo tik simboliniai. Nyderlanduose parduoti 282 „Tesla“ automobiliai (-74 %), Portugalijoje – 302 (-33 %), Italijoje – 446, o Švedijoje – 203 (-81 %). Didžiausios Europos rinkos – Vokietijos – duomenys dar nepaskelbti, kaip ir Jungtinės Karalystės duomenys. Tuo tarpu Prancūzijoje, trečioje pagal dydį Europos rinkoje, pardavimai sumažėjo beveik 60 %. Pardavimai balandžio mėnesį išaugo tik Norvegijoje ir Italijoje.
|
Pražūtingas balandis buvo Amerikos prekės ženklo problemų tąsa. 2025 m. pirmąjį ketvirtį „Tesla“ pardavimai Europoje buvo 37 % mažesni, palyginti su tuo pačiu 2024 m. laikotarpiu. Per 3 mėnesius iš „Tesla“ salonų Europoje išvažiavo kiek daugiau nei 36 000 automobilių – šis rezultatas prieštarauja bendram elektromobilių pardavimų augimui, nes rinka išaugo 28 %.
Dėl to „Tesla“ pirmąjį ketvirtį pasiekė katastrofiškus finansinius rezultatus – pajamos iš automobilių pramonės sumažėjo 20 %, o grynasis pelnas – net 71 %. Jei ne pelnas, gaunamas pardavus taršos teises Europoje, „Tesla“ nebeuždirbtų pinigų. „The New York Times“ apskaičiavo, kad „Tesla“ vien automobilių gamyboje prarado 500 mln. dolerių.
AFP agentūros cituojami ekspertai dėl „Tesla“ rezultatų kaltina Elono Musko įsitraukimą į politiką. Milijardierius užėmė Vyriausybės efektyvumo departamento (DOGE), kuris daugiausia sprendžia atleidimų iš darbo JAV vyriausybėje klausimus, vadovo pareigas. Tuo tarpu nuo pat pradžių kilo klausimų, ar DOGE apskritai yra teisėtas, taip pat ir dėl paties Musko, kuris perėmė jo vairą, nors oficialiai nėra politikas.
Tęsinys kitame puslapyje:
DOGE veikla taip pat greitai tapo prieštaringa. Departamentas atleidinėjo žmones „aklai“, pralaimėjo bylas ir savanoriškai grąžino žmones į pareigas, kai paaiškėjo, kad jie paralyžiavo vyriausybinių įstaigų veiklą.
„Reuters“ savo ruožtu atkreipia dėmesį į augančią kiniškų automobilių konkurenciją, taip pat į lėtą modernizuoto „Tesla Model Y“ diegimą gamyboje. Automobilis buvo pristatytas sausį, tačiau, pavyzdžiui, „Tesla“ interneto svetainėse Vokietijoje, JK, Prancūzijoje ir Italijoje nurodoma, kad šio modelio pristatymai prasidės tik birželį.
Ar šis atnaujintas modelis padės sutaupyti pardavimų? Praėjusiais metais „Model Y“ buvo vienas perkamiausių automobilių Europoje, tačiau toks staigus ir ryškus pirkėjų posūkis vargu ar susijęs su atnaujintos versijos laukimu.
Reaguodamas į prastus rezultatus, Elonas Muskas paskelbė, kad ketina sumažinti savo darbo laiką DOGE ir grįžti į įmonę. Tačiau nėra aišku, ar tai yra sėkmės receptas.
„The Wall Street Journal“ pranešė, kad „Tesla“ valdyba kreipėsi į darbuotojų įdarbinimo srityje besispecializuojančias įmones, kad surastų Elono Musko pakaitalą. Pati „Tesla“ tai neigė, o Muskas straipsnį pavadino melagingu.
Tačiau kas žino, ar investuotojai, prarandantys milijardus dėl krentančios „Tesla“ akcijų kainos (nuo metų pradžios kaina nukrito trečdaliu), nesiima užkulisių veiksmų, kad pašalintų Muską iš generalinio direktoriaus pareigų, laikydami jį našta savo įvaizdžiui?
Vienas dalykas yra tikras. „Tesla“ juda žemyn, ir pakeisti nepalankias tendencijas bus labai sunku.