Po kapotu byra centai? Neignoruokite šio garso. Priešingu atveju mechanikas nespės skaičiuoti uždarbio ()
Pirmųjų simptomų ignoravimas gali sukelti rimtus variklio gedimus.

© Andrea Piacquadio (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/man-in-black-jacket-and-black-knit-cap-inspecting-car-engine-3807277/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Po kapotu byra centai? Neignoruokite šio garso. Priešingu atveju mechanikas nespės skaičiuoti uždarbio.
Būdingas metalinis barškėjimo garsas variklyje gali būti dėl įvairių priežasčių. Tai dažnai rodo rimtą gedimą, susijusį su ištempta paskirstymo grandine, kuriai ypač jautrūs yra 1.2 ir 1.4 versijų TSI varikliai. Pirmųjų simptomų ignoravimas gali sukelti rimtus variklio gedimus.
Vožtuvų laiko nustatymo sistemos užduotis yra valdyti įsiurbimo ir išmetimo vožtuvų veikimą pagal variklio darbo ciklą, o ypač pagal stūmoklio padėtį tam tikrame cilindre. Automobiliuose su benzininiais ir dyzeliniais varikliais naudojami dviejų tipų paskirstymo mechanizmas: diržas ir grandinė, kurie taip pat atsakingi už alyvos ir aušinimo skysčio siurblių veikimą.
Paskirstymo grandinė prieš diržą. Ką galėtų reikšti barškantis garsas variklyje?
|
Diržas pagamintas iš pluoštu sustiprintos gumos, pvz., stiklo pluošto. Jo privalumas yra tas, kad jam nereikia tepimo ar korpuso, jis veikia tyliai ir yra paprastos konstrukcijos. Rida turi įtakos patvarumui. Gamintojai rekomenduoja jį pakeisti po tam tikro kilometrų skaičiaus. Tuo pačiu metu guma sensta ir net retai naudojamuose automobiliuose su maža rida laikui bėgant gali kilti problemų. Nutrūkęs diržas reiškia rimtus variklio pažeidimus dėl netinkamai veikiančių stūmoklių ir vožtuvų.
Grandinė šiek tiek panaši į dviračio grandinę – ji pagaminta iš metalo ir teoriškai nereikalauja priežiūros. Tai turėtų tarnauti visą variklio eksploatavimo laiką, kuris yra maždaug 300 000 km (priklausomai nuo modelio). Tačiau praktiškai laikui bėgant gali atsirasti gedimų, kurių svarbus signalas yra barškantis garsas po gaubtu.
Tai nebūtinai reiškia didelę nesėkmę. Garsas, panašus į byrančias monetas, gali būti susijęs su per mažu alyvos kiekiu tepimo sistemoje. Dėl to hidraulinis pavaros grandinės įtempiklis neveikia tinkamai. Patikrinkite variklio alyvos lygį ir papildykite. Jei problema išlieka, geriau užsiregistruoti vizitui į dirbtuves.
Kaip sužinoti, ar reikia pakeisti paskirstymo grandinę? Patikrinkite, kada ją pakeisti
Nuvažiavus maždaug 100 000 km verta žvilgtelėti po variklio dangčiu ir apžiūrėti paskirstymo grandinę. Kokie ženklai rodo, jog kažkas negerai?
- Garsus paskirstymo grandinės veikimas esant šaltam varikliui ir būdingas metalinis garsas taip pat ir išjungiant pavarą.
- Netolygus variklio darbas, galios praradimas.
- Padidėjusios degalų sąnaudos.
Atminkite, kad nuėmus grandinę, pvz. keičiant variklio galvutės tarpinę, tos pačios grandinės sumontuoti negalima.
