Elektromobiliai tokie pat pavojingi kaip tankai. Jie sunaikina viską savo kelyje ()
Nesunku įsivaizduoti tragiškas beveik 4 tonas sveriančio „Rivian“ ir lengvo, kompaktiško automobilio su vidaus degimo varikliu kaktomušos pasekmes.

© University of Nebraska–Lincoln (Stop kadras) | https://www.youtube.com/watch?v=IyagXYK6x2M&ab_channel=UniversityofNebraska%E2%80%93Lincoln
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Amerikoje atlikti susidūrimų bandymai parodė, kad didelis elektromobilių svoris kelia rimtą iššūkį standartinėms energiją sugeriančioms užtvaroms. Trumpai tariant – dabartiniai sprendimai nėra sukurti galvojant apie tokius sunkius automobilius. Pasak ekspertų, tai gali paskatinti pasaulinius kelių eismo saugumo sistemų pokyčius, siekiant geriau apsaugoti tiek vairuotojus, tiek kitus eismo dalyvius.
Elektriniai automobiliai ir elektromobilumo plėtra gali prisidėti prie būtinybės įvesti reikšmingus reguliavimo pokyčius pasaulinėje kelių eismo saugos sistemoje. Tokios nuomonės laikosi Amerikos transporto saugumo taryba, kuri įspėja apie pavojus, kuriuos kelia nuolat augantis akumuliatoriais varomų transporto priemonių skaičius.
Elektromobiliai tokie pat pavojingi kaip tankai. Jie sunaikina viską savo kelyje
Elektromobiliai vidutiniškai yra 312 kg sunkesni nei tos pačios klasės automobiliai su vidaus degimo varikliais. Priežastis – baterijų, kurių svoris daugelyje populiarių modelių siekia iki 500 kg, naudojimas. Tai savo ruožtu reiškia didesnį pavojų ne tik susidūrimų su lengvesnėmis transporto priemonėmis atveju, bet ir su iki šiol naudota kelių infrastruktūra.
|
Pavyzdys yra susidūrimo bandymai, kuriuos prieš kurį laiką atliko Vidaus saugumo departamentas ir Nebraskos universiteto inžinierių komanda. Jie parodė, kad Amerikos keliuose naudojamos energiją sugeriančios užtvaros negali atlaikyti didelių elektrinių transporto priemonių svorio.
Bandymams ekspertai naudojo 2022 metų „Rivian R1T“ pikapą, sveriantį beveik 4 tonas. Poveikis? Transporto priemonė tiesiogine prasme „pralaužė“ apsauginį barjerą nesulaukdama jokio didelio pasipriešinimo – kaip komentuoja ekspertai, tradiciniai barjerai neturėjo jokių šansų.
Testo įrašą galite peržiūrėti žemiau:
Ekspertai klausia: o kaip kiti eismo dalyviai?
Bandymų rezultatai vėl įžiebė diskusijas apie galimą didėjančio elektromobilių svorio keliamą pavojų. Šiuo klausimu savo nuomonę išsakė tiek viešųjų įstaigų, tiek kelių eismo saugumo organizacijų atstovai. Taip pat buvo pastabų iš automobilių gamintojų, kurie pabrėžė, kad elektromobiliai dažnai siūlo aukštesnį keleivių apsaugos lygį nei jų atitikmenys su vidaus degimo varikliais.
Tačiau Michaelas Brooksas, tarptautinės automobilių saugumo gynimo grupės „Center for Auto Safety“ vykdomasis direktorius, pažymėjo, kad aukšti tam tikros transporto priemonės saugumo įvertinimai nekoreliuoja su bendru kelių eismo saugumu. Jis pabrėžė, kad kelio atitvarų paskirtis, be kita ko, yra neleisti automobiliui išvažiuoti į priešpriešinę eismo juostą.
Nesunku įsivaizduoti tragiškas beveik 4 tonas sveriančio „Rivian“ ir lengvo, kompaktiško automobilio su vidaus degimo varikliu kaktomušos pasekmes. Tačiau problema neapsiriboja vien susidūrimais – energiją sugeriančios užtvaros taip pat skirtos apsaugoti transporto priemones nuo nuvažiavimo nuo kelio kritinėse vietose, tokiose kaip tiltai, kalnų serpantinai ar ruožai, einantys palei uolas ir gilias daubas.
Ar numatomi kelių eismo saugos įrangos pokyčiai?
JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija paskelbė, kad nagrinės „antsvorio“ turinčių elektromobilių problemą. Yra didelė tikimybė, kad netrukus bus atlikti papildomi bandymai ir kompiuteriniai modeliavimai, kurie padės sukurti patvaresnes apsaugines kliūtis. Saugos ekspertai pabrėžia, kad ateityje gali prireikti glaudesnio kelių transporto inžinierių ir elektromobilių gamintojų bendradarbiavimo.