Monstras po Viduržemio jūra. Europa susijungs su Afrika ()
Ispanija ir Marokas svarsto galimybę sujungti Europą ir Afriką geležinkelio tuneliu, einančiu po Viduržemio jūra.

© Rémy Sanchez, CC BY 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Strait_Of_Gibraltar_From_Above_%28180176601%29.jpeg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Keleivių, prekių ir paslaugų srautų palengvinimas suteiks ekonomikai kiekybinį ir kokybinį postūmį“, – teigė Madridas.
Nors idėja nėra nauja, dabar ji įgauna naują pagreitį – tai susiję su artėjančiu FIFA pasaulio čempionatu.
Tunelio ilgis būtų 38,5 km, iš kurių 27,7 km eitų po Viduržemio jūra per Gibraltaro sąsiaurį. Dvi geležinkelio linijos sujungtų pietų Ispaniją su šiauriniu Maroku, tikintis paskatinti abiejų šalių ekonominę ir infrastruktūrinę integraciją.
Ispanijos pusėje svarstomi du galimi įvažiavimo į tunelį taškai. Vienas iš variantų – Alchesirasas su savo strateginiu uostu ir geležinkelio jungtimis. Antroji – Andalūzijos pakrantė netoli Tarifos, piečiausio Europos miesto.
|
Projektą remia Ispanijos transporto ministras Oscaras Puente, kuris vadovauja iniciatyvai per Ispanijos nuolatinių ryšių Gibraltaro sąsiauryje tyrimo bendrovę (SECEGSA).
„Ši nuolatinė infrastruktūra, jungianti Europą ir Afriką per sąsiaurį, būtų gyvybiškai svarbi Europos ir Viduržemio jūros regiono transporto tinklo jungtis. Keleivių, prekių ir paslaugų srautų palengvinimas suteiktų kiekybinį ir kokybinį postūmį ekonomikai“, – teigiama Ispanijos transporto ministerijos pranešime.
Investicijų sąnaudos dar nenustatytos, tačiau manoma, kad jos sieks nuo 6 iki 15 mlrd. eurų. Palyginimui, 50 kilometrų ilgio Lamanšo tunelis, jungiantis Prancūziją su Jungtine Karalyste, buvo pastatytas per šešerius metus 1994 m., o jo statyba kainavo 5 milijardus svarų sterlingų.
Madrido vyriausybė nusprendė skirti 1,6 mln. eurų projekto įgyvendinamumo tyrimui. „Ineco“ turi išnagrinėti šią užduotį finansiškai, o Vokietijos tunelių statybos bendrovė „Herrenknecht“ turi patikrinti, ar statyba yra įgyvendinama. Tikimasi, kad vertinimai bus paruošti vasarą.
Idėja sujungti Europą su Afrika nėra nauja, ji atsirado mažiausiai 1980 m., kai Madridas ir Rabatas pasirašė pradinį susitarimą, kuriuo buvo įsteigtos dvi nacionalinės bendrovės projekto įgyvendinamumui tirti: SECEGSA Ispanijoje ir Nacionalinė Gibraltaro sąsiaurio tyrimų bendrovė (SNED) Maroke.
Dabar projektas įgauna pagreitį dėl 2030 m. FIFA pasaulio futbolo čempionato, kurį kartu rengs Ispanija, Portugalija ir Marokas. Vis dėlto ekspertai sutinka, kad jungties užbaigimas iki to laiko atrodo mažai tikėtinas, o realesnis terminas yra 2040 m.