Vokiečiai drebina Europą. Pirmasis. Visiškai elektrinis (Foto, Video)  ()

Sunkvežimių ir autobusų pritaikymas elektra varomiems varikliams nėra lengva užduotis.


MAN Lion's Coach E
MAN Lion's Coach E
© Ekrano kopija | https://x.com/innotiva100/status/1924419820461900167/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nors gali atrodyti, kad didelis grindų plotas turėtų leisti įmontuoti didelės talpos akumuliatorių, taip išsprendžiant pagrindinę problemą – ribotą nuvažiuojamą atstumą.

MAN ką tik paskelbė apie visiškai elektrinio turistinio autobuso pristatymą.

Nors miesto transportas yra labai jautrus pokyčiams ir elektromobilumo srityje, tolimojo susisiekimo autobusai ir sunkvežimiai kelia visiškai kitokį iššūkį. Jie kasdien įveikia šimtus kilometrų, kirsdami daugelį šalių, todėl net ir didelės talpos akumuliatorių naudojimas dažnai pasirodo esąs nepakankamas. Taip pat būtina sistemingai modernizuoti ir plėsti įkrovimo stotelių tinklą Europoje, kad būtų galima gerokai paspartinti elektrinio transporto diegimą didesniu mastu.

[Vokietija] Puikus būdas sumažinti šildymo sąskaitas net iki 30 %! Išmanieji radiatorių termostatai už tokias kainas, kokių Lietuvoje nebūna (Video)
5072

Nuostabiai geros kainos!

Gausus komplektas

Iš Vokietijos, retas atvejis

Greitas ir saugus pristatymas

Tuya; Zigbee; APP; Alexa; Google Home ir t. t.

Išsamiau

„MAN Truck & Bus“ oficialiai patvirtino, kad pirmasis „Lion's Coach E“ serijos modelis bus pristatytas spalio mėnesį Briuselyje vyksiančioje „Busworld Europe“ parodoje. MAN ne tik pabrėžia, kad bus pirmasis didelis gamintojas Europoje, pristatantis rinkai visiškai elektrinį turistinį autobusą. Taip pat pranešama, kad dabar daugiausia dėmesio bus skiriama technologijų kūrimui ir vėlesnių tolimųjų reisų modelių pritaikymui, siekiant dyzelinius variklius pakeisti elektriniais agregatais.

Nors MAN pranešimai įspūdingi, dabartinė infrastruktūra, įkrovimo laikas ir turimų įkroviklių skaičius vis dar neleidžia sukurti modelio, kuris galėtų laisvai keliauti po Europą. „Lion's Coach E“ bus vidutinėms ir ilgoms kelionėms skirtas autobusas, o 356–534 kWh talpos akumuliatoriai turėtų užtikrinti iki 650 km nuvažiuojamą atstumą.

 

 

MAN panaudojo Vokietijoje pagamintą akumuliatorių sistemą, jau žinomą iš MAN eTGX sunkvežimio. Gamintojas nurodo, kad „Lion's Coach E“ bus idealus pasirinkimas pervežimo paslaugoms, darbuotojų transportui ir kelionėms po miestą.

Remiantis MAN pateikta informacija, autobusas bus aprūpintas greitojo įkrovimo funkcija (CCS), kurios galia sieks 375 kW. Mažiausios talpos versijos atveju, pilnas įkrovimas turėtų užtrukti mažiau nei valandą.

Vis dėlto gamintojas pabrėžia, kad elektromobilumas turi realią galimybę pakeisti transporto pramonę dėl privalomų pertraukų vairuojant ir vairuotojų poilsio taisyklių. Būtent tokių sustojimų metu transporto priemonę galima prijungti prie įkroviklio. Tačiau įkrovimo infrastruktūros plėtra yra itin svarbi, ir tai ne tik daug laiko reikalaujantis, bet ir labai brangus procesas.

 

 

MAN pirmauja pristatydama savo pirmąjį elektrinį turistinį autobusą, kurio inžinieriams pavyko sumažinti oro pasipriešinimo koeficientą nuo 0,34 iki 0,31. Be to, bagažo skyriaus dydis išlaikytas panašiame lygyje su vidaus degimo varikliu – priklausomai nuo varianto, jis svyruos nuo 11 iki 13 m3.

Pirmasis keliuose pasirodys 14 versijos „Lion's Coach E“ modelis, su trimis ašimis, 13,9 metro ilgio ir 27,3 tonos leistino bendro svorio. Autobuse tilps 61 keleivis, o serijinė jo gamyba prasidės 2026 m. Ankaros gamykloje (Turkija), kuri jau seniai ruošiasi gaminti nulinės emisijos transporto priemones. Planuojama, kad iki 2030 m. pabaigos rinkoje pasirodys ir kiti elektriniai „Lion's Coach“ variantai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(1)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()