Košmaras Lietuvos vairuotojams. „Privaloma, norint išlaikyti egzaminą“ ()
Šiuo atveju sėkmės raktas yra rizikos mokymai.

© Garvin St. Villier (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/black-dodge-challenger-coupe-3311574/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Štai kaip atrodo vairavimo egzaminas Švedijoje. „Halkbana“ būtų siaubas lietuvių vairuotojams.
Kelių sąlygos Švedijoje gali būti išties sudėtingos. Daug dienų kelyje būna sniego arba apledėjimo. Todėl teisės aktai nusprendė atsižvelgti į šį faktą, formuodami procedūras, leidžiančias piliečiams gauti vairuotojo pažymėjimus. Šiuo atveju sėkmės raktas yra rizikos mokymai.
Halkbana – privaloma vairuotojo pažymėjimo gavimo Švedijoje dalis
Švedai nusprendė pagalvoti, kaip užtikrinti, kad vairuotojas tinkamai elgtųsi sudėtingomis kelio sąlygomis. Jie sugalvojo specialių mokymų idėją. Pirmoji papildomų kursų dalis skirta alkoholio ir narkotikų, nuovargio kelių eisme ir kitokio rizikingo elgesio klausimams. Antroji dalis, be kita ko, susijusi su greičiu, saugumu ir vairavimu įvairiomis kelio ir oro sąlygomis. Antroje dalyje egzamino dalyvis sėda prie transporto priemonės vairo ir atsiduria ant apsauginės plokštės.
|
Mokymo pagrindas yra Halkbanos testas. Tai apima reakcijos į staigų slydimą ugdymą. Kandidatai į vairuotojus mokosi transporto priemonės elgsenos fizikos principų. Jie taip pat mokosi avarinio stabdymo ir saugaus vairavimo slidžiais paviršiais.
Svarbiausia, kad kandidatas į vairuotojus prieš laikydamas egzaminą privalo baigti mokymų apie eismo pavojus kursus. Tik tada egzaminų centras juos patvirtins. Ir tai tik pusė informacijos. Nes tokie mokymai galioja ne ilgiau kaip penkerius metus. Jų galiojimo laikas taip pat baigiasi vairuotojo pažymėjimo išdavimo dieną. Vėliau jų nereikia atnaujinti. Nebent vairuotojas praranda savo pažymėjimą.
Kaip atrodo vairavimo egzaminas Švedijoje?
Be rizikos valdymo mokymų, vairavimo egzaminas Švedijoje yra panašus į Lietuvoje vykstantį egzaminą. Jį sudaro teorinė ir praktinė dalys. Teorinėje dalyje kandidatas į vairuotojus turi atsakyti į 70 klausimų. Norint išlaikyti egzaminą, reikia teisingai atsakyti į 52 iš jų. Įdomu tai, kad egzaminą galima laikyti viena iš kelių kalbų. Galima rinktis anglų, ispanų, vokiečių, prancūzų ir net turkų, arabų, somaliečių ir albanų kalbas.
Praktinę egzamino dalį sudaro transporto priemonės apžiūra ir maždaug 30 minučių vairavimas mieste. Egzaminą galima laikyti automobiliu su mechanine arba automatine pavarų dėže.