„Vairavimo egzaminas bus sunkesnis. Egzaminuotojai veiks kaip automatai. Jau nuo 07 01 d.“ ()
„Grįžtama dešimtmetį atgal.“

© JESHOOTS.com (Pexels License) | https://www.pexels.com/photo/man-inside-vehicle-13861/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nuo liepos 1 d. laukia dideli pokyčiai – vairuotojo pažymėjimo egzaminas Lenkijoje taps žymiai sunkesnis. Kursantai turės atkreipti dėmesį į kiekvieną dvigubos ištisinės linijos pervažiavimą – net ir tada, kai jie aplenks netinkamai pastatytą automobilį. Kas tiksliai pasikeis ir kodėl?
Naujas infrastruktūros ministro reglamentas įveda griežtą klaidų sąrašą, dėl kurių egzaminas automatiškai baigiamas neigiamu rezultatu. Tai grįžimas prie prieš dešimtmetį galiojusios sistemos, kai egzaminuotojai veikė kaip automatai, neturėdami galimybės įvertinti visos eismo situacijos.
Kaip atskleidžia portalas BRD24.pl, už šių pokyčių stovi lobistai – egzaminuotojai ir provincijų kelių eismo centrų (WORD) direktoriai. Nacionalinė egzaminuotojų asociacija sudarė neoficialų susitarimą su WORD vadovais, kad prastumtų sau palankias taisykles.
|
„Kiekvienos iš lentelėje Nr. 9 prie reglamento nurodytų klaidų padarymas automatiškai baigs egzaminą“, – rašoma naujose taisyklėse. Tai reiškia, kad užvažiavimas ant dvigubos ištisinės linijos, net ir nesukeliant pavojaus, lems egzaminą neišlaikymą.
Apie tokius pokyčius įspėjo Mazovijos vaivadijos maršalo tarnybos atstovai. Konsultacinėje nuomonėje jie nurodė: „Jei egzaminuojamasis asmuo aplenkia netinkamai palei dvigubą ištisinę liniją pastatytą automobilį, dėl ko tenka pervažiuoti šią liniją, egzaminuotojas privalo įvertinti egzaminą kaip neišlaikytą.“
Prieš šiuos pakeitimus protestavo ir Maciej Wroński, asociacijos „Transport i Logistyka Polska“ (Transportas ir logistika Lenkijoje) pirmininkas. Kaip jis rašė ministrui, Infrastruktūros ministerija „imtasi veiksmų, daugiausia susijusių su mokymo ir egzaminavimo procesu“.
Ministras Dariusz Klimczak sudarė specialią sistemos reformos darbo grupę, į kurią įėjo Robert Dorosz iš Nacionalinės egzaminuotojų asociacijos ir Janusz Stachowicz iš Nacionalinės WORD direktorių asociacijos – tie patys, kurie stūmė prieštaringus pakeitimus.
Ekspertai pabrėžia, kad tuo metu, kai Europos Sąjunga diegia modernias priemones, pavyzdžiui, „rizikos suvokimo testą“, Lenkija vairuotojų mokymo sistemoje grįžta dešimtmetį atgal.