„YouTube“ pradeda kovą. Spręs už kokio tipo turinį kūrėjai gali uždirbti pinigų, o už ką – ne ()
Kai kurie „YouTube“ kūrėjai nerimauja, kad atnaujinimas apribos jų galimybes užsidirbti iš tam tikrų tipų vaizdo įrašų.

© freestocks.org (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/person-holding-space-gray-iphone-5-34407/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„YouTube“ ruošiasi atnaujinti savo politiką, kad apribotų kūrėjų galimybes gauti pajamas iš neautentiško turinio, įskaitant masinės gamybos vaizdo įrašus ir kitokio pobūdžio pasikartojantį turinį, kurį tapo lengviau kurti naudojant dirbtinio intelekto technologiją, rašo „TechCrunch“.
Liepos 15 d. bendrovė atnaujins „YouTube“ partnerių programos (YPP) monetizacijos politiką, kurioje bus pateiktos išsamesnės gairės dėl to, už kokio tipo turinį kūrėjai gali uždirbti pinigų, o už ką – ne.
Pati tiksli politikos formuluotė dar nepaskelbta, tačiau „YouTube“ pagalbos dokumentų puslapyje paaiškinama, kad kūrėjai visada privalėjo įkelti originalų ir autentišką turinį.
Kai kurie „YouTube“ kūrėjai nerimavo, kad atnaujinimas apribos jų galimybes užsidirbti iš tam tikrų tipų vaizdo įrašų – pavyzdžiui, reakcijų vaizdo įrašų arba įrašų, kuriuose rodomi klipai, tačiau „YouTube“ redakcijos ir ryšių su kūrėjais skyriaus vadovo Rene Ritchie pranešime teigiama, kad taip nėra.
|
Antradienį paskelbtame atnaujinime R. Ritchie teigia, kad šis pakeitimas yra tik „nedidelis atnaujinimas“ ilgalaikėje „YouTube“ YPP politikoje ir yra skirtas geriau nustatyti, kada turinys yra masinės gamybos ar pasikartojantis.
Be to, tokio tipo turinys jau daugelį metų neatitiko pajamų gavimo reikalavimų – nes tai turinys, kurį žiūrovai dažnai laiko šlamštu, nurodė R. Ritchie.
Tobulėjant dirbtinio intelekto technologijoms, „YouTube“ užplūdo dirbtiniu intelektu sukurtas šlamštas (angl. AI slop) – terminas, kuriuo vadinama žemos kokybės medija arba turinys, sukurtas naudojant generatyvinę dirbtinio intelekto technologiją. Pavyzdžiui, dėl dirbtinio intelekto įrankių, naudojančių text-to-video technologijas, įprasta rasti dirbtinio intelekto balsą, uždėto ant nuotraukų, vaizdo klipų ar kito perkurto turinio. Kai kurie kanalai, užpildyti DI muzika, turi milijonus prenumeratorių. Netikri, dirbtiniu intelektu sukuriami vaizdo įrašai apie naujienų įvykius – pavyzdžiui, Diddy teismo procesą – jau surinko milijonus peržiūrų.
Kitas pavyzdys – nustatyta, kad „YouTube“ didžiulio peržiūrų skaičiaus susilaukęs kriminalinis serialas buvo pilnai sukurtas dirbtiniu intelektu pagalba, apie tai anksčiau šiais metais pranešė „404 Media“. Net „YouTube“ generalinio direktoriaus Nealo Mohano atvaizdas buvo panaudotas dirbtiniu intelektu sukurtoje klastotėje – nors svetainėje buvo įdiegtos priemonės, leidžiančios vartotojams pranešti apie suklastotus vaizdo įrašus.
Nors „YouTube“ gali sumenkinti būsimus pakeitimus kaip „nedidelį“ atnaujinimą ar paaiškinimą, iš tikrųjų leidimas tokio tipo turiniui augti ir jo kūrėjams pelnytis gali galutinai pakenkti „YouTube“ reputacijai ir vertei. Todėl nenuostabu, kad bendrovė nori turėti aiškią politiką, kuri leistų įvesti masinius dirbtinio intelekto šlamšto kūrėjų draudimus iš YPP, rašo „TechCrunch“.