Perkūnas iš giedro dangaus. Geležinkelio pervažose nebeliks STOP ženklų ()
Netikėtas sprendimas.

© Vilensija, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gl%C5%BE._perva%C5%BEa,_%C4%AF_pietus_nuo_D%C5%ABk%C5%A1to.JPG
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
PKP (Lenkijos valstybiniai geležinkeliai) priėmė netikėtą sprendimą pašalinti kelio ženklus STOP nuo kai kurių geležinkelio pervažų. Nors šiose pervažose kasdien vis dar kyla daug pavojingų situacijų, pasirodo, kad įstatymai yra svarbesni už saugumą. PKP nustatė, kad kai kuriais atvejais papildomas ženklas yra nereikalingas.
Saugumo klausimai geležinkelio pervažose yra dažnai aptariami, tačiau vis dar įvyksta daug pavojingų incidentų. Tačiau STOP ženklų pašalinimas kelia didelį susirūpinimą dėl kelių eismo saugumo gerinimo, ypač atsižvelgiant į tai, kad juos pašalinti reikalauja galiojantys reglamentai. Šis ženklas, esantis pavojingose vietose, pabrėžia transporto priemonės sustabdymo ir galimybės tęsti kelionę užtikrinimo svarbą.
|
Per pirmuosius šešis 2025 m. mėnesius Lenkijoje geležinkelio pervažose įvyko 85 avarijos ir susidūrimai – 12 įvykių daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Vien birželį PKP užregistravo 10 incidentų, per kuriuos žuvo du žmonės. Atsižvelgiant į šią augančią statistiką, atsisakyti STOP ženklų atrodo keista mintis.
Pasak Gostynio apskrities, nuo liepos 10 d. STOP ženklai bus pašalinti nuo penkių geležinkelio pervažų 14-ojoje linijoje tarp Lodzės Kaliskos ir Tuplice. Geležinkelio pervažų techninių sąlygų reglamente nustatyta, kad STOP ženklas gali būti įrengtas tik D kategorijos pervažose, kuriose neužtikrinamos matomumo sąlygos. PKP pašalins šį ženklinimą nuo C kategorijos pervažų, t. y. tų, kuriose įrengti šviesoforai, bet nėra užtvarų. Tokiais atvejais STOP ženklas gali būti įrengtas tik tuo atveju, jei šviesoforas neveikia.
Lenkijoje C kategorijos pervažos yra visiškai automatinės, eismą reguliuoja automatiniai šviesoforai. Kita vertus, D kategorijos pervažos neturi šviesoforų, tik Šv. Andriejaus kryžius (X formos ženklai) ir kartais STOP ženklinimą. Jose traukiniams taikomas 20 km/val. greičio apribojimas, kuris netaikomas C kategorijos pervažoms. STOP ženklų nebuvimas gali lemti vairuotojų mažiau atsargumą ir sukelti pavojingesnių situacijų.
Tarp vairuotojų kilo diskusijų, ar prasminga pašalinti ilgai stovėjusius ženklus. Tačiau PKP su tuo nesutinka ir teigia, kad STOP ženklinimas šiose vietose yra ne tik nereikalingas, bet ir neatitinkantis galiojančių taisyklių.
Ekspertai ir policija nesutinka su STOP ženklų pašalinimu. Bet koks būdas įspėti vairuotojus apie artėjantį pavojų yra prasmingas, juolab kad šie ženklai jau daugelį metų stovi penkiose geležinkelio pervažose, tad PKP turės padengti su jų pašalinimu susijusias išlaidas.
STOP ženklų pašalinimą kritikavo Gostynio apskrities viršininko 2024 m. lapkritį paskirta Kelių eismo saugumo komisija. Jos nariai pabrėžia, kad šis pakeitimas gali neigiamai paveikti vairuotojų saugumą, o ženklinimo nebuvimas padidins avarijų riziką.