Visi darome šią mirtiną klaidą. Pamačius dūmus, šis veiksmas gali sunaikinti jūsų variklį ()
Tokio tipo gedimas dažniausiai įvyksta tada, kai mažiausiai to tikitės.

© recraft.ai (Free Tier Assets) | https://www.recraft.ai
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pilki dūmai ir panika po variklio dangčiu. „Vanduo iš čiaupo“ gali padėti, bet tai gali lengvai virsti brangiai kainuojančia klaida.
Automobilių aušinimo sistemos veikia sandariai uždarytu vamzdžių tinklu, kuris pumpuoja aušinimo skystį aplink variklį. Šie vamzdžiai išdėstyti sandarioje kilpoje, todėl vanduo nuolat teka į tokius komponentus kaip galvutės tarpinė, cilindrų galvutės ir variklio blokas, išsklaidydamas važiavimo metu susidariusią perteklinę šilumą ir palaikydamas tinkamą temperatūrą. Dėl sistemos nuotėkio aušinimo skystis gali užvirti.
Vairuotojai turėtų stebėti aušinimo skysčio temperatūros matuoklį. Jei jis sparčiai artėja prie raudonos zonos, tai ženklas, kad variklis pradeda perkaisti. Geriausia neignoruoti šio įspėjimo, nes toliau važiuojant gali sugesti cilindro galvutės tarpinė, atsirasti korozija ar net kilti gaisras. Tipiškas simptomas bus dūmų kamuoliai, kylantys iš po variklio dangčio.
|
Štai keli žingsniai, kurių galite imtis šiai situacijai ištaisyti:
- Jei vairuodami pastebite staigų temperatūros padidėjimą arba jaučiate, kad radiatoriaus skystis užvirė, sustokite saugioje vietoje ir išjunkite variklį.
- Palaukite, kol variklis visiškai atvės. Atidarius karšto radiatoriaus dangtelį, gali padidėti slėgis ir ištekėti karštas vanduo.
- Varikliui atvėsus, patikrinkite aušinimo skysčio lygį išsiplėtimo bakelyje. Jei jis yra tarp „min“ ir „max“ žymių, problema greičiausiai kyla dėl kažko kito, o ne dėl aušinimo skysčio trūkumo.
- Jei negalite nustatyti, kas sukelia variklio perkaitimą, geriausia nuvežti automobilį pas mechaniką. Problemos šaltinis gali būti sugedęs šilumos siurblys, termostatas, užsikimšęs radiatorius arba užblokuota aušinimo sistema.
Kas nutiks, jei į aušinimo skystį įpilsite vandens? Prisiminkite keletą svarbių taisyklių
Jei patikrinote, kad išsiplėtimo bakelis beveik tuščias, alternatyva, ir ne ilgainiui, yra vanduo, kuris taip pat greitai sumažina temperatūrą. Tačiau tik tam tikromis sąlygomis.
Niekada nepilkite šalto vandens į karštą variklį. Kodėl? Tai gali sukelti rimtą žalą, pavyzdžiui, įtrūkimą variklyje.
Geriausia naudoti distiliuotą vandenį. Vandenyje iš čiaupo yra druskų ir chloro, kurie pagreitina koroziją, kalkių susidarymą ir netgi užkemša aušinimo skysčio srauto kanalus. Įpylus vandens, nepamirškite pakeisti viso aušinimo skysčio bakelio.
Įpylus aušinimo skysčio, užveskite automobilį ir stebėkite temperatūrą bei visus nuotėkius. Jei aušinimo skystis pastebimai nuteka, daugiau jo nepilkite; skambinkite pagalbos kelyje tarnybai.
Įprastas vanduo neturi tokių pačių tepimo savybių kaip aušinimo skystis. Kokios pasekmės? Dėl to šilumos siurblys greičiau susidėvi.
Tačiau „Expert Driving School“ instruktorius svetainėje szkolaexpert.pl primena, kad šio metodo nereikėtų naudoti per dažnai.
Jei situacija verčia naudoti švarų vandenį [...], kuo greičiau pakeiskite aušinimo skystį specialiu. Venkite ilgo važiavimo su vandeniu praskiestu aušinimo skysčiu [...], jau nekalbant apie „tik“ vandenį.