„Jie perkirto kalnus per pusę.“ Šimtmečio projektas (Video) ()
Kinai dar kartą įrodė, kad siekiant infrastruktūros plėtros nėra neįveikiamų kliūčių.

© Ekrano kopija | https://x.com/Rainmaker1973/status/1950914375465783742/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šiandien šalis privalo turėti viską, kas yra didžiausia, gražiausia ir brangiausia pasaulyje, savo teritorijoje. Naujausios Kinijos investicijos kelia susižavėjimą visame pasaulyje, ir daugelis mano, kad, pavyzdžiui, Europa visais atžvilgiais dešimtmečiais atsilieka nuo Kinijos. Tačiau tik ateitis parodys, ar kinai pjauna šaką, ant kurios sėdi.
Geriausias to pavyzdys – neįtikėtinas projektas, įgyvendintas Guidžou provincijoje, netoli Anšuno miesto. Ten inžinieriai ėmėsi nepaprastos užduoties – tiesiogine prasme perskelti kalnus per pusę, kad nutiestų modernų greitkelį. Šis ambicingas projektas, kuris yra platesnio plano, skirto išplėsti Kinijos kelių tinklą, dalis, parodo, kaip šalis derina pažangias technologijas su ryžtu net sudėtingiausią reljefą paversti ekonomikai ir visuomenei naudingomis erdvėmis.
Cutting through the mountains and valley, Guizhou Lu'an Expressway, where roads pierce mountains and the world's tallest bridgepic.twitter.com/ExqnrLGRBV
— Massimo (@Rainmaker1973) May 29, 2025
|
Greitkelio tiesimas Guidžou provincijoje, garsėjančioje sudėtingu kalnuotu kraštovaizdžiu, pareikalavo ne tik milžiniškų finansinių išlaidų, bet ir kruopštaus planavimo bei pažangiausių technologijų panaudojimo. Šio regiono kalnai, nors ir vaizdingi, ilgą laiką trukdė transportui ir ekonominei plėtrai. Ir, kaip visi žinome, jei kelių ir transporto infrastruktūra nebus plėtojama, regionas stagnuos, o jo potencialas bus iššvaistytas.
Norėdami išspręsti šią problemą, Kinijos inžinieriai pasirinko radikalų sprendimą: padalyti kalnų grandinę į dvi dalis. Jie panaudojo galingą techniką, sprogmenis ir pažangius gręžimo metodus, kad sukurtų platų koridorių, per kurį buvo nutiestas daugiajuostis greitkelis. Nors šis projektas įspūdingas, jis taip pat kelia klausimų dėl tokių drastiškų intervencijų poveikio aplinkai.
Šio projekto užbaigimas yra dar vienas įrodymas, kad Kinija pabrėžia infrastruktūros plėtrą kaip pagrindinį savo ekonominės strategijos elementą. Greitkelis netoli Anšuno ne tik palengvins prekių ir žmonių gabenimą regione, bet ir prisidės prie turizmo bei prekybos plėtros Guidžou provincijoje, kuri anksčiau buvo vienas iš mažiau išsivysčiusių šalies regionų.
Naujasis kelias sujungs atokius rajonus su didesniais miestais, sutrumpindamas kelionės laiką ir atverdamas naujų galimybių vietos bendruomenėms. Tačiau ši sėkmė turi savo kainą. Aplinkosaugininkai perspėja apie galimas grėsmes, tokias kaip dirvožemio erozija, laukinės gamtos buveinių naikinimas ir vietos ekosistemos pokyčiai, kurie gali atsirasti dėl tokių radikalių kraštovaizdžio pokyčių.
Guidžou projektas yra Kinijos požiūrio į modernizaciją simbolis, apjungiantis didybę, inovacijas ir kontroversijas. Viena vertus, kalnų perskaldymas per pusę yra inžinerijos žygdarbis, įkvėpęs viso pasaulio susižavėjimą ir demonstruojantis, kaip technologijos gali įveikti natūralias kliūtis. Kita vertus, jis taip pat primena būtinybę suderinti plėtrą su aplinkos apsauga.
Kinijos valdžia, žinodama apie šiuos iššūkius, vis dažniau deklaruoja savo ketinimą įgyvendinti tvaresnę praktiką, tačiau tokie projektai kaip Anšuno greitkelis rodo, kad praktiškai prioritetu išlieka spartus ekonomikos vystymasis. Laikas parodys, koks bus ilgalaikis šios milžiniškos investicijos poveikis.