Amžinasis variklis. Sukūrė elektrinį traukinį, kuris važiuos be išorinio įkrovimo. „Dar pamaitins ir kitus“ (Foto)  ()

Rodo potencialą.


Traukinys
Traukinys
© Stop kadras | https://www.youtube.com/watch?v=CC6eZW8vKa0&t=40s

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Elektromobilumas ir, apskritai kalbant, nulinės emisijos transportas yra ir dabartis, ir ateitis. Kiekvienais metais keliuose, ant bėgių ir vandenynuose atsiranda vis daugiau elektrinių transporto priemonių. O kas gali būti ekologiškiau už elektrinę transporto priemonę? Tokia, kuri gamina jai reikalingą elektrą. Neįmanoma? Savarankiškas „Infinity Train“ traukinys po pirmųjų bandymų rodo potencialą.

Terminas „amžinasis judėjimas“ apibūdina įrenginį, kuris, kartą aktyvuotas, lieka judantis amžinai, nereikalaujant papildomos energijos. Tai skamba kaip visų mobilumo problemų sprendimas, tačiau jis egzistuoja tik popieriuje ir laikomas fiziškai neįmanomu. Tačiau Australijos bendrovė „Fortescue“ sukūrė transporto priemonę, kuri bent jau primena amžinojo variklio koncepciją.

[EU+Kuponai] Būtinas kiekvienam vairuotojui! Beprotiškos kainos ir fantastiškų galimybių rinkiniai. El. automobilinis kėliklis, smūginis veržliasūkis, pompa ir kt.
3817 2

Labai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkiniai

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Infinity Train“ yra elektrinis traukinys, galintis nuolat veikti be išorinio įkrovimo. Tai įmanoma dėl rekuperacijos technologijos, pažįstamos iš elektromobilių. Stabdymo metu susidaranti trinties energija paverčiama elektros energija ir grąžinama į akumuliatorių.

Nors santykinai maži ir lengvi vagonai, naudodami šią technologiją, gali tik šiek tiek padidinti savo nuvažiuojamą atstumą, „Infinity Train“ traukinys pakeliui generuoja tiek daug elektros energijos, kad gali visiškai įkrauti prijungtą akumuliatorių. Taip yra todėl, kad pilnai pakrautas traukinys 600 kilometrų ilgio geležinkelio tinkle, kurį „Fortescue“ nutiesė tarp uosto ir kasyklos, įveikia keletą nuokalnių. Šiose bėgių atkarpose stabdymas sudaro tiek daug trinties, jog rekuperacija sukuria pakankamai energijos, kad būtų galima grįžtant be krovinio nenaudoti papildomos energijos. Neseniai šis traukinys praktiniame bandyme pademonstravo savo funkcionalumą.

 

Remiantis ataskaita, traukinys atliko 1100 kilometrų bandomąjį važiavimą, naudodamas tik elektros energiją. „Fortescue“ generalinė direktorė Ellie Coates „LinkedIn“ tinkle patikino, kad procese nebuvo naudojamas iškastinis kuras. Bendrovė pristatė koncepciją 2022 m. ir dabar planuoja bandymų seriją, skirtą „Infinity Train“ išbandyti. Pirmasis realus bandomasis važiavimas numatytas 2025 m. Vakarų Australijoje, kur bendrovė valdo dvi rūdos kasyklas.

 

Jei traukinys išlaikys šį bandymą, iki 2030 m. jis pakeis dabartinius 54 bendrovės dyzelinius lokomotyvus, kasmet sutaupydamas 82 mln. litrų dyzelino. Tai reiškia 235 000 tonų CO2 kiekio sumažinimą per metus ir yra finansiškai perspektyvu – „Fortescue“ šiuo metu už degalus moka 80 mln. dolerių per metus.

Iš tikrųjų bendrovė tikisi, kad „Infinity Train“ pagamins tiek daug energijos, kad perteklius galėtų būti panaudotas ir kitoms įmonės dalims maitinti. Elektrinio savivarčio „Lynx“ pavyzdys rodo, kad tai visiškai įmanoma. Jis jau keletą metų naudojamas Šveicarijos karjere ir veikia tuo pačiu principu kaip ir „Infinity Train“. Mašina sveria 58 tonas, perveža iki 65 tonų uolienų ir visiškai įkrauna savo 4,5 tonos, 700 kWh bateriją rekuperacijos būdu. Vėlgi, ji pagamina daugiau elektros energijos, nei reikia pačiai mašinai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(1)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: