Bus! Skelbia apie monstro gimimą ()
Trečiadienį Italijos vyriausybė patvirtino prieštaringai vertinamą ilgiausio pasaulyje kabančiojo tilto projektą.

© Ail Subway, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:%C3%87anakkale_1915_Bridge.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
13,5 mlrd. eurų investicija sujungs Siciliją su žemynine Italija. Tilto šalininkai – ministrės pirmininkės Giorgios Meloni vadovaujama valdančioji koalicija – pabrėžia, kad jis suteiks ekonominį postūmį kiek skurdesniems Italijos pietams. Tačiau kritikai pabrėžia, kad projektas yra per brangus.
Tilto statybos idėja turi ilgą istoriją. Italijos politikai jau dešimtmečius diskutuoja apie jungties per Mesinos sąsiaurį tarp Sicilijos ir Kalabrijos statybą. Vyriausybės teigimu, sprendimas patvirtinti projektą yra svarbus etapas. Tiltas, kurį planuojama baigti statyti iki 2032 m., yra modernus inžinerinis statinys. Tai reikšminga ne tik dėl savo ilgio – 3,3 km, pasaulio rekordo, – bet ir dėl stiprių vėjų bei žemės drebėjimų rizikos šioje vietovėje.
|
Tiltas bus skirtas tiek kelių, tiek geležinkelių eismui. Pasak vicepremjero Matteo Salvini, darbai galėtų prasidėti rugsėjį arba spalį. Jis apskaičiavo, kad naujos investicijos prisidės prie skurdžios Sicilijos ir Kalabrijos plėtros, sukurdamos naujų darbo vietų. Giorgia Meloni šį projektą pavadino „Italijos stiprios valios ir techninės kompetencijos demonstravimu“.
Tačiau projekto priešininkai atkreipia dėmesį į labai dideles išlaidas, ypač atsižvelgiant į Italijos skolų krizę. Be to, Mesinos (Sicilija) generalinis prokuroras įvertino, kad projektas bus naudingas organizuotam nusikalstamumui.
Svarbu tai, kad tilto statybos išlaidos bus įtrauktos į Italijos gynybos išlaidas, padidinant jų dalį iki 5 procentų. Dalis šių lėšų bus skirta infrastruktūrai. Italijos pareigūnai nori pasinaudoti šia galimybe, ypač turint omenyje, kad Sicilijoje yra NATO bazė. Tačiau, Briuselis nenori laikyti tilto statybos kariniu prioritetu.
Tilto statyba taip pat galėtų padidinti turistų, kurie nenori keliauti lėktuvu, susidomėjimą Sicilija. Mesinos sąsiaurį kirsti automobiliu reikia valandos ar dviejų traukiniu – tiek automobiliai, tiek traukiniai perkeliami keltais. Tikimasi, kad naujasis tiltas šį laiką sutrumpins atitinkamai iki 10 ir 15 minučių.
Šiuo metu ilgiausias pasaulyje kabantis tiltas yra 2022 metais atidarytas Čanakalės 1915-ųjų metų tiltas (1915 Çanakkale Bridge) Turkijoje, kurio ilgis yra 4608 m.