Atidavė automobilių kelią dirbtiniam intelektui. „Rezultatai šokiravo“ ()
Australijoje nutiestas specialus kelias, kuriame siekiant išvengti susidūrimų su gyvūnais ir transporto priemonėmis naudojamas dirbtinis intelektas (DI).

© Donald Hobern, CC BY 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Casuarius_casuarius_%286547866597%29.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Per 5 mėnesius trukusį bandomąjį projektą sistema pasiekė iki 97 % efektyvumą. Technologija galėtų būti įdiegta ir kituose keliuose.
Aptariamas įrenginys yra didelių gyvūnų aktyvuojama kelių stebėjimo ir perspėjimo sistema (LAARMA, Large Animal Activated Roadside Monitoring and Alert System). Ją sukūrė Sidnėjaus universiteto, Kvinslando technologijos universiteto ir Kvinslando transporto ir pagrindinių kelių departamento inžinieriai.
LAARMA naudoja dirbtinį intelektą, kad aptiktų gyvūnus šalia kelių ir realiuoju laiku įspėtų vairuotojus. Pateikdama savo sistemą kaip nemokamą, atvirojo kodo, ją sukūrusi komanda tikisi išsaugoti daugelį nykstančių rūšių visame pasaulyje ir pagerinti kelių sąlygas.
|
Bandomoji programa (LAARMA) buvo vykdoma pagrindiniame greitkelyje netoli Kurandos, šiauriniame Kvinslande. Ten yra didelė rizika partrenkti didelius gyvūnus, tokius kaip kengūros ir kazuarai. Sistema sujungia ant pakelės stulpų sumontuotus jutiklius – kameras, terminio vaizdo gavimą ir LiDAR – su savarankiškai besimokančiu dirbtiniu intelektu, kuris laikui bėgant pagerina aptikimo tikslumą. Dirbtinis intelektas vairuotojus įspėja mirksinčiais ženklais specialiuose ekranuose, tarsi įspėdamas apie kelio darbus.
Skirtingai nuo tradicinių sistemų, kurioms reikalingas rankinis perprogramavimas, LAARMA dirbtinis intelektas stebi kiekvieną aptiktą objektą ir mokosi iš jo. Pasak tyrėjų, per 5 mėnesių tyrimo laikotarpį aptikimo rodiklis pagerėjo nuo 4,2 % iki 78,5 % atstumu iki 100 metrų.
LAARMA sistema per visą tyrimo laikotarpį pasiekė aukštų rezultatų. Ji aptiko kazuarus 97 procentų tikslumu, užfiksuodama daugiau nei 287 įsibrovimus į kelius. Ji taip pat sumažino vidutinį transporto priemonių greitį 6,3 km/val. Tyrėjai teigia, kad šis sprendimas yra vienodai sėkmingas tiek vairuotojams, tiek vietos laukinei gamtai, padedant išvengti dažnai rimtų avarijų.
„Sistema pati mokosi tobulėti. Kiekvieną kartą aptikusi kazuarą, ji sužino apie jį ką nors naujo. Ji ne tik ieško atitikmenų. Ji pradeda suprasti, pavyzdžiui, kaip kazuaras paprastai atrodo skirtingose situacijose – auštant, lyjant ar iš dalies pasislėpęs už krūmų. Todėl kuo daugiau ji naudojama, tuo protingesnė ir patikimesnė ji tampa “, – sako dr. Kunmingas Li iš Australijos robotikos centro Sidnėjaus universitete.
LAARMA kūrėjai planuoja tęsti bandymus kituose Australijos regionuose. Jie įsivaizduoja savo sistemą kaip sprendimą gyvūnų eismo įvykių problemai visame pasaulyje, ypač regionuose, kuriuose gyvena saugomos rūšys.
Sistemos kūrėjai tikisi, kad ateityje panašių dirbtinio intelekto sistemų naudojimas taip pat gali būti veiksmingas užkertant kelią nelaimingiems atsitikimams, kuriuose dalyvauja žmonės.