Net 40 %! Pirkėjai apgaudinėjami? Atskleidė gamintojų slepiamą tiesą ()
Elektromobiliai meluoja apie savo nuvažiuojamą atstumą. Australai atskleidė gamintojų slepiamą tiesą.

© Efrem Efre (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/expensive-red-car-15026945/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ar kada susimąstėte, kodėl elektromobilis kartais sustoja kelyje, nors gamintojas žadėjo visiškai kitokias našumo charakteristikas? Šis pažadų ir realybės neatitikimas nėra atsitiktinis. Pasirodo, kiekvienas, svarstantis įsigyti elektromobilį, turėtų žinoti nemalonią tiesą apie šiuos skaičius.
Realaus pasaulio bandymai atskleidžia neatitikimus
Australijos automobilių asociacija (AAA) atliko pirmuosius sistemingus realaus nuvažiuojamo atstumo bandymus. Kokie rezultatai? Vidutiniškai vairuotojai gali tikėtis nuvažiuoti maždaug 10–20 % mažiau kilometrų nei rodo katalogo duomenys.
14 mln. dolerių vertės tyrimų programa atskleidė reikšmingus modelių skirtumus. Didžiausias neatitikimas užfiksuotas „BYD Atto 3“ modelyje, kurio tikrasis nuvažiuojamo atstumas (369 km) buvo stulbinamai 23 % mažesnis nei deklaruojamas 480 km. Kita vertus, „Smart #3“ pasirodė geriausiai, praradęs tik 5 % deklaruojamo nuvažiuojamo atstumo. „Tesla Model 3“ nuvažiavo 441 km, o ne žadėtus 513 km (14 % sumažėjimas), o „Kia EV6“ ir „Tesla Model Y“ prarado po 8 % savo deklaruojamo nuvažiuojamo atstumo.
|
„Kadangi rinkoje pasirodo vis daugiau elektromobilių, mūsų bandymai padės vartotojams suprasti, kurie nauji rinkos dalyviai įvykdo savo pažadus dėl akumuliatorių nuvažiuojamo atstumo“, – aiškina AAA atstovas Michaelas Bradley.
Oficialūs duomenys gauti iš WLTP bandymo procedūros, kuri atliekama steriliomis sąlygomis. Laboratorijoje palaikoma pastovi 23 °C temperatūra, transporto priemonė neapkrauta, o oro kondicionavimo sistemos išjungtos. Pats bandymas apima tik 46,5 km/val. vidutinį greitį, kuris neatspindi kasdienių vairavimo sąlygų.
Realiame pasaulyje nuvažiuojamą atstumą veikia veiksniai, į kuriuos bandymuose neatsižvelgiama: temperatūros svyravimai, miesto kamščiai, greitkeliai, kuriuose važiuojama pastoviu 130 km/val. greičiu, ir poreikis naudoti šildymą ar oro kondicionavimą.
Šaltas oras ypač kenkia ličio jonų akumuliatoriams. Norvegijos tyrimai parodė, kad esant minusinei temperatūrai nuvažiuojamas atstumas gali sumažėti 10–23 %, o ekstremaliomis sąlygomis – net 40 %.
Kaip pailginti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu?
Keletas praktinių metodų gali žymiai padidinti nuvažiuojamą atstumą. Svarbiausia yra sklandus važiavimas. Tai apima staigaus greitėjimo vengimą ir rekuperacijos naudojimą stabdant. Tai ne tik taupo energiją, bet ir sumažina stabdžių komponentų nusidėvėjimą. Dar viena veiksminga strategija yra salono kondicionavimas įkrovimo metu. Šildant arba vėsinant saloną, kai automobilis prijungtas prie įkroviklio, vairuojant išvengiama energijos iš pagrindinio akumuliatoriaus. Taip pat verta palaikyti optimalų padangų slėgį ir vengti nereikalingų krovinių, tokių kaip stogo bagažinės.
Maršruto planavimas naudojant specializuotus įrankius duoda norimų rezultatų. Tokios programėlės kaip „A Better Route Planner“ ir „Plugshare“ atsižvelgia į topografiją, oro sąlygas ir konkretaus modelio specifines savybes, pateikdamos žymiai tikslesnius įvertinimus nei standartinės gamintojų rekomendacijos.
Verta prisiminti, kad neatitikimai tarp oficialių duomenų ir realybės taikomi ir vidaus degimo varikliais varomoms transporto priemonėms. Bandymai parodė, kad kai kurie benzininiai modeliai sunaudoja iki 35 % daugiau degalų nei oficialūs duomenys. Europoje nustatyta, kad realios įprastų transporto priemonių degalų sąnaudos yra vidutiniškai 20 % didesnės nei laboratoriniai matavimai.
Nors 60 % potencialių elektromobilių pirkėjų nurodo nuvažiuojamą atstumą kaip pagrindinę kliūtį, žinodami tikruosius parametrus, galite priimti geresnius sprendimus. Gamintojai dažniausiai pateikia optimistinius skaičius, tačiau nepriklausomi bandymai suteikia išsamesnį vaizdą. Žinant, ko tikėtis, lengviau suplanuoti maršrutą be nemalonių staigmenų.