Kokios apsukos iš tiesų yra geros jūsų varikliui, o kurios jį lėtai „žudo“? ()
Daugelis vairuotojų į variklio apsukas žiūri paviršutiniškai – raudona zona ant tachometro atrodo kaip absoliutus draudimas, o žemų apsukų palaikymas – kaip ekonomiškas ir saugus pasirinkimas. Tačiau mechanikai perspėja: tiek per aukštos, tiek per žemos apsukos gali tapti pavojingos jūsų varikliui.

© REFLEX_PRODUCTION (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/drift-speed-transport-snow-spoiler-7248723/
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įprastos nuomonės – klaidinantis kontrastas
Nors dažnas vairuotojas bijo „užsukti“ variklį į aukštas apsukas, specialistai sako, kad trumpalaikis jų pasiekimas (pavyzdžiui, lenkiant ar įsibėgėjant) yra normalus procesas. Gamintojai suprojektuoja apsaugą, neleidžiančią viršyti kritinės ribos. Tačiau problema atsiranda tada, kai aukštos apsukos palaikomos nuolat – taip žymiai greičiau dėvisi stūmokliai, vožtuvai, cilindrai ir kitos variklio dalys.
Per žemos apsukos – ne mažiau kenksmingos
Važiavimas „dusinant“ variklį žemose apsukose, ypač aukštesne pavara, gali atrodyti kaip ekonomiškas sprendimas, bet realybė kitokia. Per žemos apsukos reiškia, kad alyvos spaudimas nepakankamas, tepimas tampa prastas, o pavarų dėžėje sumažėja alyvos paskirstymas. Pasekmė – padidėjęs trinties lygis, spartesnis komponentų dėvėjimasis ir ilguoju laikotarpiu didesnės remonto sąnaudos.
Mechanikų rekomenduojamas diapazonas
|
Pasak automobilių specialistų, optimalus variklio darbas vyksta 1800–3000 aps./min diapazone. Būtent ši zona užtikrina sklandų tepimą, efektyvų degalų degimą ir tinkamą pavarų dėžės veikimą. Tokios apsukos leidžia išlaikyti balansą tarp ekonomiško važiavimo ir variklio ilgaamžiškumo.
Norėdami apsaugoti savo automobilio širdį – variklį – stenkitės vengti kraštutinumų. Trumpalaikės aukštos apsukos yra saugios, tačiau jų nuolatinis palaikymas variklį alina. Tuo tarpu žemos apsukos, nors ir atrodo taupios, ilgainiui kenkia dar labiau. Geriausia laikytis vidutinės zonos (1800–3000 aps./min) – taip variklis dirbs optimaliai, o jūs ilgiau išvengsite brangių remonto darbų ir degalų švaistymo.