Kokios apsukos iš tiesų yra geros jūsų varikliui, o kurios jį lėtai „žudo“?  ()

Daugelis vairuotojų į variklio apsukas žiūri paviršutiniškai – raudona zona ant tachometro atrodo kaip absoliutus draudimas, o žemų apsukų palaikymas – kaip ekonomiškas ir saugus pasirinkimas. Tačiau mechanikai perspėja: tiek per aukštos, tiek per žemos apsukos gali tapti pavojingos jūsų varikliui.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2025-08-27 Kokios apsukos iš tiesų yra geros jūsų varikliui, o kurios jį lėtai „žudo“?  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Įprastos nuomonės – klaidinantis kontrastas

Nors dažnas vairuotojas bijo „užsukti“ variklį į aukštas apsukas, specialistai sako, kad trumpalaikis jų pasiekimas (pavyzdžiui, lenkiant ar įsibėgėjant) yra normalus procesas. Gamintojai suprojektuoja apsaugą, neleidžiančią viršyti kritinės ribos. Tačiau problema atsiranda tada, kai aukštos apsukos palaikomos nuolat – taip žymiai greičiau dėvisi stūmokliai, vožtuvai, cilindrai ir kitos variklio dalys.

Per žemos apsukos – ne mažiau kenksmingos

Važiavimas „dusinant“ variklį žemose apsukose, ypač aukštesne pavara, gali atrodyti kaip ekonomiškas sprendimas, bet realybė kitokia. Per žemos apsukos reiškia, kad alyvos spaudimas nepakankamas, tepimas tampa prastas, o pavarų dėžėje sumažėja alyvos paskirstymas. Pasekmė – padidėjęs trinties lygis, spartesnis komponentų dėvėjimasis ir ilguoju laikotarpiu didesnės remonto sąnaudos.

Mechanikų rekomenduojamas diapazonas

[Kuponai] „Laikrodžių brendas, kuris daužo šveicarus!“ Pasaulinė sensacija, laimėjusi laikrodžių „Oskarus“. Spec. pasiūlymai technologijos.lt skaitytojams (Video)
7701

Šių laikrodžių galima įsigyti daugiau nei 100 šalių visame pasaulyje, jais pasitiki virš 500 000 naudotojų. Pelnė net 17 tarptautinių dizaino apdovanojimų, tarp kurių ir laikrodininkystės „Oskarai“. Žiniasklaidos ir apžvalgininkų išliaupsinti modeliai, apie kuriuos greičiausiai net negirdėjote.

Išsamiau

Pasak automobilių specialistų, optimalus variklio darbas vyksta 1800–3000 aps./min diapazone. Būtent ši zona užtikrina sklandų tepimą, efektyvų degalų degimą ir tinkamą pavarų dėžės veikimą. Tokios apsukos leidžia išlaikyti balansą tarp ekonomiško važiavimo ir variklio ilgaamžiškumo.

 

Norėdami apsaugoti savo automobilio širdį – variklį – stenkitės vengti kraštutinumų. Trumpalaikės aukštos apsukos yra saugios, tačiau jų nuolatinis palaikymas variklį alina. Tuo tarpu žemos apsukos, nors ir atrodo taupios, ilgainiui kenkia dar labiau. Geriausia laikytis vidutinės zonos (1800–3000 aps./min) – taip variklis dirbs optimaliai, o jūs ilgiau išvengsite brangių remonto darbų ir degalų švaistymo.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(7)
(1)
(6)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()