Tai sukels revoliuciją. Europa atvers duris automobiliams iš JAV?  ()

Ar Europos Sąjungoje bus galima pardavinėti pagal JAV reglamentus pagamintus amerikietiškus automobilius? Vienas sakinys bendrame Baltųjų rūmų ir Europos Komisijos paskelbtame pareiškime sukėlė nemažai ginčų.


Ford F-150
Ford F-150
© Pexels (atvira licencija) | https://www.pexels.com/photo/selective-focus-of-blue-ford-ranger-car-25819740/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Europos Sąjunga ir Jungtinės Valstijos stengiasi nutraukti Donaldo Trumpo sukeltą tarifų karą. Abi šalys paskelbė bendrą pareiškimą, kuriame išdėstyti bendrieji susitarimo principai. Vienas iš šio dokumento sakinių gali turėti rimtų pasekmių automobilių rinkai ir vairuotojams.

8 punktas skamba tiksliai taip:

„Jungtinės Valstijos ir Europos Sąjunga yra įsipareigojusios bendradarbiauti, siekdamos sumažinti arba panaikinti netarifines kliūtis. Automobilių sektoriuje Jungtinės Valstijos ir Europos Sąjunga ketina pripažinti viena kitos standartus ir užtikrinti abipusį jų pripažinimą. Bendradarbiavimas standartų srityje atlieka pagrindinį vaidmenį stiprinant transatlantinę rinką. Europos Sąjunga ir Jungtinės Valstijos yra įsipareigojusios didinti techninio bendradarbiavimo tarp ES ir JAV įsikūrusių standartų rengimo organizacijų galimybes, siekiant nustatyti ir parengti transatlantinės rinkos standartus pagrindiniuose bendro intereso sektoriuose. Jungtinės Valstijos ir Europos Sąjunga yra įsipareigojusios sudaryti palankesnes sąlygas atitikties vertinimams, kad jie apimtų ir kitus pramonės sektorius.“

Ar amerikietiški automobiliai gali važiuoti Europos keliais?

[Mažiausios kainos] Aliexpress rinkinukas! Fantastiškų kainų ir galimybių multimedijų sistemos, baterijų-akumuliatorių testeriai ir turbo pūtikliai-siurbliai
2121 4

Specialus rinkinukas

Labai ribotas kiekis

Sutvarkyti visi mokesčiai

Greitas ir saugus pristatymas

1) „Fiizreal X50“ - labai mobilūs, rankiniai pūtikliai-siurbliai

2) „Fiizreal PBRM-1“ - baterijų-akumuliatorių testeris (tikriklis)

3) Portabili automobilinė multimedijos sistema (modelis - B5)

Išsamiau

Kai kurie ekspertai mano, kad ši nuostata reiškia, jog pagal JAV standartus pagaminti automobiliai galėtų būti parduodami Europoje, o europietiški – JAV. Kiti mano, kad eksportuojami automobiliai vis tiek turės atitikti vietos reglamentus.

Tai rimtas klausimas. Pavyzdžiui, Europoje galioja daug griežtesni pėsčiųjų apsaugos reglamentai, reikalaujantys, kad gamintojai naudotų specialius bamperius ir variklio dangčius.

Kita vertus, amerikietiški automobiliai turi masyvesnius ir patvaresnius bamperius nei europietiški, taip pat didesnę apsaugą susidūrimo iš galo atveju. Be to, yra apšvietimo skirtumų – europietiški artimieji žibintai yra asimetriški (amerikietiški – simetriški), o amerikietiškuose automobiliuose raudoni galiniai posūkio žibintai yra bendri su stabdžių žibintais.

 

Kova su išmetamųjų teršalų kiekiu taip pat skiriasi. JAV pagrindine problema laikomi kancerogeniniai azoto oksidai, o Europoje – šiltnamio efektą sukeliančios dujos anglies dioksidas.

Vis dėlto neaišku, ar tolesnių susitarimų metu, kadangi bendras pareiškimas yra tik pagrindas, nuostata nebus patikslinta, kad automobiliai turėtų būti pritaikyti prie vietos rinkų reikalavimų.

Ar amerikietiški automobiliai pavojingi?

Pavyzdžiui, Europos transporto saugumo taryba (ETSC) jau išreiškė susirūpinimą dėl galimo galingų JAV įvedimo į Europą. Organizacijos prezidentas Antonio Avenoso teigė, kad automobilių be avarinio stabdymo, eismo juostos laikymosi ir pėsčiųjų apsaugos sistemų įvedimas į Europos Sąjungą neigiamai paveiktų kelių eismo saugumą.

 

„Europos Sąjunga iškėlė baltąją vėliavą kelių eismo saugumo klausimu. Tai ne techninis dalykas – tai politinis sprendimas, kuriame pirmenybė teikiama komerciniam patogumui, o ne gyvybių gelbėjimui“, – ETSC prezidentas.

Aplinkosaugos organizacijos taip pat protestavo prieš galingus amerikietiškus pikapus.

„Europos Komisija apsimeta, kad pavojingi monstrai pikapai (JAV vadinami trucks), tokie kaip RAM ir „Ford F-150“, yra tokie pat saugūs ir švarūs kaip FIAT 500. Jei šis reglamentas bus įgyvendintas, 20 metų pažangos saugumo, oro taršos ir CO2 mažinimo srityse per naktį bus prarasta“, – teigė Jamesas Nixas, automobilių politikos vadovas Briuselyje įsikūrusioje lobistų grupėje „Transport & Environment“ (T&E).

Žinoma, vien tai, kad Europoje leidžiama pardavinėti daug degalų ryjančius pikapus su galingais V8 varikliais, nereiškia, kad europiečiai iš karto pradės juos pirkti. Priešingai, pagrindiniai argumentai prieš juos yra ne tik didelės priežiūros išlaidos, bet ir eksploatavimo sunkumai (amerikietiški pikapai yra per dideli Europos keliams ir automobilių stovėjimo aikštelėms).

 

Šiuo metu neaišku, kaip vystysis šis reikalas. Amerikietiškų automobilių pristatymas Senajame žemyne ​​tikrai neduotų lobistinių organizacijų prognozuojamų dramatiškų rezultatų, visų pirma dėl to, kad amerikietiški automobiliai vis dar būtų nišinė rinka. Tačiau įmanoma, kad iš tiesų atsirastų naujų galimybių tiems, kurie nori įsigyti, pavyzdžiui, legendinius amerikietiškus muscle car automobilius.

Svarbu nepamiršti, kad amerikietiški automobiliai JAV rinkoje yra gerokai pigesni nei tie patys modeliai, pritaikyti pardavimui Europoje. Tai būtų didelis pranašumas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()