„Volkswagen“, BMW, „Mercedes“, „Tesla“... Nori būti kaip „Netflix“! Sugalvojo, kaip iš mūsų pasipelnyti ()
Įmonės vis drąsiau renkasi tokį kelią, nes tai reiškia papildomą pajamų šaltinį.

© Adhotyul1 (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/bmw-car-vehicle-automotive-exotic-7739554/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pamažu priprantame prie to, kad norėdami gauti papildomos naudos turime dar kartą susimokėti, nors produktą jau esame įsigiję. Automobilių pasaulyje tai dar nebuvo taip populiaru, bet ši tendencija tampa vis ryškesnė. Ar atėjo laikai, kai be papildomo mokesčio negalėsime naudotis visomis funkcijomis, kurias turi mūsų automobilis?
Prieš kelerius metus BMW kilo mintis, kad jų klientai papildomai mokėtų už sėdynių šildymo ar kitų vairuotojo pagalbos sistemų aktyvavimą. Tuo metu vokiečiai sulaukė didžiulės kritikos bangos ir galiausiai iš dalies atsitraukė nuo šios idėjos. Dabar panašiu keliu žengė „Volkswagen“.
„Volkswagen“ nori būti kaip „Netflix“. „Netflix“ platformoje kuo brangesnis planas, tuo daugiau gauni privalumų, įskaitant galimybę naudotis programine įranga keliuose įrenginiuose vienu metu. Be papildomų pinigų negausi visų funkcijų.
|
Iki šiol automobilių pramonėje tik kai kurie gamintojai naudojo tokią papildomų pajamų formą. Dabar prie jų prisijungė ir „Volkswagen“. Pasirodo, jų elektriniuose modeliuose ID.3 Pro ir Pro S kai kuriuose regionuose vairuotojai negali naudotis visa galia. Abu modeliai gali pasiekti 230 AG, tačiau gamykloje elektroniniu būdu jie apriboti iki 204 AG. Įdomu tai, kad papildomą galią galima atrakinti pasirinkus prenumeratą už maždaug 19 eurų per mėnesį arba sumokėjus vienkartinį mokestį – apie 750 eurų.
Svarbu tai, kad pasirinkus vienkartinę įmoką, didesnė galia visam laikui priskiriama konkrečiam automobiliui, todėl ja galės naudotis ir būsimi jo savininkai. Be to, mokėjimas atrakina ir didesnį sukimo momentą – jis padidėja nuo 265 iki 310 Nm.
Gamintojas pažymi, kad papildoma galia jau įtraukta į transporto priemonės registracijos dokumentus, todėl papildomai pranešti institucijoms nereikia. Mokestis nesuteikia didesnio nuotolio.
„Volkswagen“ nėra vienintelis
Kaip jau minėta, „Volkswagen“ nėra pirmasis – kitos įmonės taip pat bandė priversti klientus palikti dar šiek tiek pinigų jų sąskaitose taikydamos prenumeratos modelį. Pavyzdžiui, minėtas BMW su sėdynių šildymu. Kitos įmonės, siūlančios prenumeratą už didesnę galią, nuvažiuojamą atstumą ar papildomas sistemas, yra:
- „Polestar“ su „Performance Pack“ modelio „Polestar 2“ vairuotojams (padidina galią ir sukimo momentą),
- „Mercedes“ su paslauga „Acceleration Increase“ už maždaug 1200 dolerių per metus,
- „Tesla“, kuri už mokestį padidina nuvažiuojamą atstumą ir praplečia autopiloto galimybes.
Daugelis klientų tokias praktikas vertina kaip kontroversiškas. Jie mano, kad mokėti už tai, kas jau yra automobilyje fiziškai ar programiškai, – tai gamintojų apgaulė. Vis dėlto įmonės vis drąsiau renkasi tokį kelią, nes tai reiškia papildomą pajamų šaltinį. Ir panašu, kad ši tendencija greitai nesikeis.
