Nuo 09 01 d. Pasiruoškite. „Šių automobilių vairuotojai bus stabdomi pirmieji“  ()

Paskelbė rugsėjo mėnesio strategiją.


asociatyvi nuotr.
asociatyvi nuotr.
© JÉSHOOTS (free to use) | https://www.pexels.com/photo/white-coupe-4964/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

No 2025 m. rugpjūčio 1 d. Valstybinė kelių saugumo inspekcija stiprins patikrinimus keliuose, daugiausia dėmesio skirdama transporto priemonėms, turinčioms tam tikrus išorinius ir registracijos požymius.

Šių automobilių vairuotojai bus stabdomi pirmieji. Naujosios gairės neįveda papildomų formalių sustabdymo pagrindų, tačiau aiškiai nurodo, kurios transporto priemonės taps pagrindiniu kelių patrulių kasdienio darbo taikiniu. Padidintos transporto priemonių techninės būklės, jų eksploatavimo ir valstybinių numerių naudojimo teisėtumo kontrolės kontekste net nedidelis nukrypimas nuo standartų gali tapti pagrindu sustabdyti ir atlikti nuodugnesnį patikrinimą.

Šiuolaikinis kelių inspektorius remiasi ne tik formaliais pagrindais, bet ir profesine intuicija, pagrįsta statistika bei vidinėmis metodinėmis rekomendacijomis. 2025 m., didėjant skaitmeninei stebėsenai ir įrašymo kamerų skaičiui, sustiprės subjektyvus patrulio sustabdymo motyvas. Tai reiškia, kad automobiliai, patenkantys į vadinamąją „padidintos rizikos“ kategoriją, bus tikrinami ypač dažnai. Išsiaiškinkime, kokie požymiai verčia automobilį tapti padidintos kelių eismo teisėsaugos pareigūnų dėmesio objektu.

Pažeidimai tonuojant stiklus: žinomas, bet ne nekaltas pažeidimas

[Mažiausios kainos] Aliexpress rinkinukas! Fantastiškų kainų ir galimybių multimedijų sistemos, baterijų-akumuliatorių testeriai ir turbo pūtikliai-siurbliai
2467 4

Specialus rinkinukas

Labai ribotas kiekis

Sutvarkyti visi mokesčiai

Greitas ir saugus pristatymas

1) „Fiizreal X50“ - labai mobilūs, rankiniai pūtikliai-siurbliai

2) „Fiizreal PBRM-1“ - baterijų-akumuliatorių testeris (tikriklis)

3) Portabili automobilinė multimedijos sistema (modelis - B5)

Išsamiau

Šios permainos palies kelias Rytų Europos valstybes. Latvijoje dalis jų jau įvesta, tačiau vairuotojai linkę apie jas pamiršti. Vienas iš dažniausių veiksnių, verčiančių kelių inspektorius sustabdyti automobilį, yra pernelyg didelis stiklų tonavimas. Nepaisant nuolatinių žinių apie šį parametrą ir reguliarių diskusijų apie priimtinas šviesos pralaidumo vertes, būtent tonuoti stiklai ir toliau kelia sistemingą atsargumą teisėsaugos pareigūnams.

Tai nėra tik formalus pažeidimas. Inspektoriui svarbu, kad pernelyg didelis tonavimas apriboja vizualinio kontakto su vairuotoju ir keleiviais galimybę. Tai apsunkina elgesio salone įvertinimą ir gali reikšti bandymą nuslėpti draudžiamus daiktus, nelegalius keleivius ar kitus pažeidimus. Be to, teismų praktikoje yra daugybė atvejų, kai tonavimas buvo susijęs su kitais rimtais pažeidimais – nuo nesumokėtų baudų iki suklastotų dokumentų.

Inspektoriai ypač atidžiai stebi automobilius su tonuotais priekiniais šoniniais stiklais, priekiniu stiklu ar visu galinių durų paviršiumi. Kai kuriais atvejais vairuotojas tvirtina, kad tonavimas atliktas gamykloje, tačiau patikrinus šviesos pralaidumą sertifikuotais prietaisais, tai suteikia pagrindą administracinio protokolo surašymui.

Taksi, dalijimosi automobiliai ir techninė rizika: kodėl komercinis transportas stebimas ypač atidžiai?

 

Kita transporto priemonių kategorija, kuri tradiciškai patraukia kelių eismo teisėsaugos pareigūnų dėmesį, yra komerciniais tikslais naudojamos mašinos. Tai visų pirma taikoma taksi ir dalijimosi automobiliams. Šio požiūrio priežastis yra nešališkumas, o statistika: automobiliai, naudojami keleiviams vežti ar trumpalaikei nuomai, daug dažniau dalyvauja eismo įvykiuose, daro administracinius pažeidimus ir yra eksploatuojami su techniniais defektais.

Be to, inspekcijos darbuotojams kyla klausimų dėl tokio transporto teisėtumo, būtinų leidimų, darbo ir poilsio režimo laikymosi bei techninio tinkamumo. Ypatingas dėmesys dažnai skiriamas automobiliams su išoriniais taksi požymiais (langelių raštas, oranžinė šviesa ant stogo), tačiau neturintiems oficialaus leidimo eksploatuoti.

Tokiais atvejais net ir draudimo turėjimas neatleidžia vairuotojo nuo administracinės atsakomybės. Dalijimosi automobiliai, nepaisant jų juridinės priklausomybės dideliems operatoriams, taip pat nėra atleisti nuo įtarimų. Juos dažnai vairuoja mažai atsakingi, nepatyrę ir kartais suklastotus duomenis pateikę vairuotojai. Inspektoriai vis dažniau reikalauja, kad tokių automobilių vairuotojai parodytų dokumentus ir patikrina, ar jie atitinka sistemoje nurodytą nuomininką. Taip pat tikrinami kėbulo pažeidimai, teisingas numerių išdėstymas ir eksploatavimo režimo laikymasis, ypač naktimis ir netoli masinių renginių.

„Premium“ klasės visureigis be privalomojo draudimo: kai statusas tampa įtartinas

 

Atskira kontrolės sritis susijusi su automobiliais, kurie formaliai priklauso brangiam, „premium“ klasės segmentui, tačiau pagal naudojimo požymius kelia klausimų. Ryškiausias pavyzdys – visureigiai, ypač „Toyota Land Cruiser 200“ ir panašūs modeliai. Jų amžius, dažnas perpardavimas, brangus remontas ir dideli draudimo įkainiai tapo priežastimi, dėl kurios daugelis tokių automobilių savininkų arba ignoruoja privalomojo draudimo registraciją, arba bando pratęsti „seną“ polisą per abejotinus tarpininkus.

Valstybinė kelių saugumo inspekcija fiksuoja tokių automobilių be galiojančio draudimo naudojimo atvejų padidėjimą. Šių pažeidimų paieška tapo prioritetu dideliuose miestuose ir federaliniuose greitkeliuose. Vizualiai tokie automobiliai patraukia dėmesį: jie yra masyvūs, įspūdingi ir lengvai įsimenami. Draudimo lipduko nebuvimas (net jei jis privalomas), pasibaigęs galiojimo laikas ar net nedideli pažeidimai (pvz., apgadintas galinis numeris) – visa tai yra pagrindas sustabdyti automobilį ir pareikalauti dokumentų.

 

Be to, tokie automobiliai dažnai patenka į akiratį nustatant VIN numerio pakeitimo atvejus, ypač po perpardavimų per „pilkąsias“ schemas. Inspektoriai vis dažniau tikrina identifikacinius duomenis ant rėmo, po variklio gaubtu ir duomenų bazėje, ypač jei automobilis neseniai registruotas arba su seniai pasibaigusia registracija.

Įtartini ir „prestižiniai“ numeriai: nauja kontrolės logika nuo 2025 m.

Nuo rugsėjo 1 d. ypatingas dėmesys bus skiriamas valstybiniams numeriams, kurie kelia abejonių dėl jų išvaizdos, tvirtinimo ar raidžių derinio. Tai ypač pasakytina apie taip vadinamųjų „elito“ serijų numerius – pavyzdžiui, VOR, TUS, AMR, EKH ir kitus, kurie istoriškai siejami su bandymais gauti privilegijų kelyje. Nors tokie numeriai gali būti išduoti teisėtai, jų koncentracija privačių asmenų, nesusijusių su teisėsauga, rankose kelia klausimų.

 

Valstybinė kelių saugumo inspekcija taip pat fiksuoja padirbtų numerių, ypač populiarių serijų, skaičiaus augimą. Tai ypač aktualu regionuose, kuriuose yra didelis korupcijos lygis. Padirbimas pasireiškia ne tik vizualiu pakeitimu, bet ir įrašo nebuvimu registre. Šiuo atveju inspektoriai turi teisę patikrinti automobilio registracijos duomenis tiesiog vietoje – naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais, prijungtais prie Vidaus reikalų ministerijos ir mokesčių tarnybos duomenų bazių.

Papildomas vertinimo kriterijus yra numerių tvirtinimo būdas. Jei numeris pritvirtintas nestandartiniu būdu – pavyzdžiui, tik vienu varžtu, prisuktas dvipuse lipnia juosta ar įdėtas už stiklo – tai laikoma tiesioginiu pažeidimu.

Sustiprinta tam tikrų transporto priemonių kategorijų kontrolė yra ne tik laikina kampanija, bet ir dalis platesnės kelių priežiūros reformos strategijos. Valstybinė kelių saugumo inspekcija pereina prie tikslingesnio ir labiau orientuoto požiūrio: vietoj masinio sustabdymo kuriamas darbo modelis su taip vadinamaisiais „ženkliniais“ požymiais. Tai padidina efektyvumą, leidžia sutelkti išteklius į realias problemas ir sumažinti konfliktus bendraujant su sąžiningais vairuotojais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(7)
(2)
(5)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: