ES automobilių gamintojų maištas: „Tai neįmanoma“  ()

Tikslai yra tiesiog neįgyvendinami.



© recraft.ai (Free Tier Assets) | https://www.recraft.ai

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Europos Sąjungoje automobilių koncernai pradeda maištauti ir spausti valdžią keisti planus, susijusius su automobilių CO₂ emisija. Pasak jų, įgyvendinti numatytus reikalavimus bus neįmanoma.

ES yra užsibrėžusi tikslą mažinti automobilių išmetamą CO₂ ir nuosekliai to laikosi – tiek, kad vis dar planuoja, jog nuo 2035 m. nauji automobiliai neturėtų išskirti kenksmingų medžiagų. Tačiau gamintojai tvirtina, jog toks tikslas nebėra realus – tai aiškiai išsakė Europos automobilių gamintojų bei dalių tiekėjų asociacijų vadovai.

Rugsėjo 12 d. Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen susitiks su automobilių sektoriaus atstovais aptarti šios pramonės ateities. Šiuo metu ji susiduria su dviguba grėsme: Kinijos konkurencija elektromobilių rinkoje ir JAV muitais. Laiške von der Leyen „Mercedes-Benz“ vadovas Ola Kaellenius bei „Schaeffler AG“ pavarų ir važiuoklių padalinio vadovas Matthias Zink pareiškė, kad yra pasiryžę pasiekti ES tikslą – nulinę grynąją emisiją iki 2050 m. Vis dėlto jie pabrėžė, kad Europos gamintojai beveik visiškai priklauso nuo Azijos akumuliatorių tiekėjų, susiduria su nevienodai išvystyta įkrovimo infrastruktūra, didesnėmis gamybos sąnaudomis ir JAV muitais.

„Gigabyte RTX 5080 Gaming OC“: Galijotas prieš Dovydą

Šiandien koncentruosimės į „Gigabyte RTX 5080 Gaming OC“ naudojamą aušinimo sistemą.

Išsamiau

Pasak jų, dabartiniai tikslai naujiems automobiliams – iki 2030 m. sumažinti CO₂ emisiją 55 proc. palyginti su 2021 m. lengviesiems automobiliams, 50 proc. furgonams ir pasiekti 100 proc. sumažinimą abiem kategorijoms iki 2035 m. – yra tiesiog neįgyvendinami.

Šiuo metu elektromobiliai sudaro apie 15 proc. naujų lengvųjų automobilių rinkos ES, o furgonai – vos 9 proc. Todėl griežti CO₂ tikslai 2030 ir 2035 metams, anot gamintojų, dabartinėmis sąlygomis yra nerealiai aukšti. Jie pabrėžia, kad įsakymai ar baudos nepaskatins transformacijos – nors ateityje elektromobiliai ir dominuos, kol kas būtina palikti vietos ir įkraunamoms hibridinėms transporto priemonėms, automobiliams su prailginto nuotolio technologijomis, aukšto efektyvumo vidaus degimo varikliais, vandeniliniams automobiliams bei dekarbonizuotam kurui. Be to, būtina iš naujo peržiūrėti CO₂ emisijos reikalavimus sunkvežimiams ir autobusams.

 

Dar kovo mėnesį Europos Komisija sutiko suteikti automobilių gamintojams papildomo laiko siekiant emisijų mažinimo tikslų, kurie iš pradžių buvo numatyti 2025 m. Taip pat von der Leyen paragino ES atsisakyti planuojamo draudimo naudoti vidaus degimo variklius nuo 2035 m.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(0)
(4)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()