Ne viskas čia aišku. Ką iš tikrųjų reiškia žodis „Wi-Fi“. Žino nedaugelis ()
Vienas iš 10 pavadinimų.

© Abhi25t, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:TP-Link_AX1500_Wi-Fi_6_Router_Front.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Philas Belangeris, vienas iš „Wi-Fi Alliance“ įkūrėjų, kalbėjo apie žodžio „Wi-Fi“ reikšmę.
Žmonės vienaip ar kitaip naudojasi „Wi-Fi“ kiekvieną dieną – arba biure, kad prijungtų nešiojamąjį kompiuterį, arba naršytų telefonu socialiniuose tinkluose, sėdėdami ant sofos.
Priešingai populiariems įsitikinimams ir gandams, „Wi-Fi“ visiškai nieko nereiškia, kaip teigia ekspertas, dalyvavęs šio pavadinimo kūrimo procese dar 1990-aisiais, praneša „Mirror“.
Philas Belangeris, vienas iš „Wireless Ethernet Compatibility Alliance“, dabar geriau žinomo kaip „Wi-Fi Alliance“, įkūrėjų, paaiškino, kad „Wi-Fi“ buvo tik vienas iš 10 pavadinimų, kuriuos pasiūlė pirmaujanti pasaulyje prekės ženklo kūrimo agentūra „Interbrand“, kurią aljansas pasamdė pavadinimui ir logotipui sukurti.
|
Daugelis žmonių mano, kad „Wi-Fi“ reiškia „belaidis tikslumas“ – panašiai kaip „Hi-Fi“ reiškia „aukšta kokybė“ – tačiau tai visiškai netiesa, nes šis pavadinimas iš tikrųjų „neturi jokios reikšmės“. Interviu su „Boing Boing“ P. Belangeris teigė, kad „Wi-Fi“ „nėra akronimas“.
„Mums reikėjo kažko įsimintinesnio nei „IEEE 802.11b Direct Sequence“.“ „Interbrand“ sukūrė „Prozac“, „Compaq“, „Oneworld“, „Imation“ ir daugelį kitų jums girdėtų prekių ženklų. Jie netgi sukūrė įmonės pavadinimą „Vivato“. Vienintelė priežastis, kodėl girdėjote apie „Wireless Fidelity“, yra ta, kad kai kurie mano kolegos bijojo. Jie nesuprato prekės ženklo kūrimo ar rinkodaros. Jie negalėjo įsivaizduoti, kad galėtų vartoti pavadinimą „Wi-Fi“ be pažodinio paaiškinimo. Taigi mes pasiekėme kompromisą ir sutarėme prie pavadinimo pridėti šūkį „Belaidžio ryšio patikimumo standartas“. „Tai tik suklaidino žmones ir susilpnino prekės ženklą“, – sakė jis.
Po to, kai „Wi-Fi“ populiarumas smarkiai išaugo, tuomet labai sėkmingas aljansas atsisakė šūkio, kurį P. Belangeris laiko „nerangiu bandymu rasti du žodžius, kurie tiktų aiškinti „Wi-Fi“. Jis pridūrė, kad „Wi-Fi“ „niekada negalėtų tapti standartu“, todėl šūkis tapo beprasmis.
„Pasielgėme protingai, pasamdydami „Interbrand“, kad sukurtų pavadinimą ir logotipą. Pasielgėme kvailai, pridėdami beprasmį šūkį, kuris yra painus ir kenkia. Prašome paremti mūsų atliktą gerą darbą ir pamiršti apie šūkį“, – apibendrina jis.