Masiškai atsisako mechaninių pavarų dėžių. „Trečias pedalas nebėra būtinas“  ()

Prieš du dešimtmečius mechaninė pavarų dėžė buvo neginčijamas standartas Europos rinkoje.



© Rawpixel (atvira licencija) | https://www.rawpixel.com/image/5922321/photo-image-public-domain-black-interior

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šiandien nauji duomenys rodo, kad jos laikas masiniame automobilizme artėja prie pabaigos. Vairuotojai renkasi patogumą, o gamintojai beveik visiškai atsisako klasikinio trečiojo pedalo.

Per pastaruosius 20 metų įvykę pokyčiai yra tiesiog revoliuciniai. Tai, kas kažkada buvo norma, dabar tampa retenybe ir ateityje gali likti niša sportinių automobilių entuziastams.

XXI amžiaus pradžioje net 91 % naujų automobilių penkiose didžiausiose Europos rinkose turėjo mechanines pavarų dėžes. Iki 2024 m. šis procentas sumažėjo iki 29 %, ir visi požymiai rodo, kad ateinančiais metais jis dar labiau sumažės.

Pokyčiai ypač ryškūs aukščiausios klasės prekių ženklų segmente. 2001 m. automatinės pavarų dėžės buvo montuojamos tik viename iš trijų parduotų automobilių; šiandien jos sudaro 97 %. Pagrindinių prekių ženklų automobiliuose automatinių pavarų dėžių dalis per šį laikotarpį išaugo nuo 5 % iki 63 %. JAV mechaninės pavarų dėžės praktiškai išnyko – nuo ​​28 % 2001 m. jos sumažėjo iki vos 0,8 %.

[Kuponai. Tik kartą metuose!] „Banggood 19th Anniversary“ gimtadienio išpardavimas! Iki 80 % nuolaidos. Labai ribotas laikas ir kiekis
2

Puikiai žinoma Banggood elektroninė parduotuvė švenčia savo 19-ąjį gimtadienį ir ta proga paruošė neįtikėtinų pasiūlymų mums visiems. Paskubėkite jais pasinaudoti.

Išsamiau

Pasak analitinės įmonės „JATO Dynamics“ atstovo Juano Felipe Munozo, prieš 20 metų mažiausiai 95 procentai naujų automobilių pirkėjų Prancūzijoje, Italijoje ir Ispanijoje rinkosi mechanines pavarų dėžes. Vokietijoje ir Jungtinėje Karalystėje šis skaičius viršijo 80 procentų. Šiandien? Tik vienas iš penkių vokiečių ir vienas iš keturių prancūzų bei britų vairuotojų renkasi mechanines pavarų dėžes.

Kodėl vairuotojai atsisako trečiojo pedalo?

Vairuotojai vis dažniau atsisako mechaninių pavarų dėžių ir nebenori nuolat spausti sankabos. Lemiami pasirodė esą trys veiksniai: komfortas, technologijos ir valdymas. Automatinės pavarų dėžės nebėra prabanga, o kainų skirtumai dabar minimalūs. Vairuoti kamščiuose ir miesto eisme su automatine pavarų dėže yra daug lengviau, o vis griežtesni išmetamųjų teršalų standartai teikia pirmenybę modernioms transmisijoms, kurios geriau kontroliuoja degalų sąnaudas ir CO₂ kiekį. Be to, modernios automatinės transmisijos yra greitesnės ir efektyvesnės nei klasikinės praeities konstrukcijos, o tai reiškia, kad rankinis pavarų perjungimas praranda savo pranašumą net ir vairavimo dinamikos požiūriu.

„Hyundai“ – tiesmuka

 

Neseniai duotame interviu britų žurnalui „Car“ Tyrone'as Johnsonas, „Hyundai“ Europos techninio centro Vokietijoje generalinis direktorius, tiesiai šviesiai pareiškė, kad „niekas nebenori mechaninių pavarų dėžių, rankinių stabdžių ar analoginių prietaisų“.

 

Korėjos gamintojas nuosekliai pašalino mechanines pavarų dėžes iš savo modelių, kartu su tradiciniais rankiniais stabdžiais ir analoginiais ciferblatais. Tikimasi, kad mechaninės pavarų dėžės išliks tik N serijos sportiniuose automobiliuose.

„Volkswagen“ ir „Toyota“ eina panašiu keliu, o aukščiausios klasės prekių ženklai, tokie kaip „Audi“, „Mercedes“ ir „Volvo“, beveik visiškai perėjo prie automatinių pavarų dėžių. Vienintelės išimtys yra nišiniai sportiniai modeliai, kurie siūlomi su mechaninėmis pavarų dėžėmis, siekiant įtikti ištikimiems entuziastams.

Pavarų keitimas kaip emocijų ir laisvės simbolis

Dešimtmečius mechaninė pavarų dėžė buvo tikro vairavimo ir tiesioginio ryšio su automobiliu sinonimas. Daugeliui vairuotojų tai ne tik būdas perjungti pavaras, bet ir vairavimo patirties dalis, kurios negali pakeisti net pažangiausios prie vairo sumontuotos pavarų perjungimo svirtys. Tačiau šiuolaikinės automobilių technologijos juda automatizavimo ir elektrifikavimo link, todėl trečiam pedalui nebėra vietos. Elektromobiliuose daugiapakopės transmisijos yra nereikalingos, o hibriduose automatinės pavarų dėžės geriau integruojasi su pavarų sistema nei mechaninės.

 

Nors mechaninės pavarų dėžės nišiniuose sportiniuose modeliuose greičiausiai išliks, jų masinės gamybos dienos eina į pabaigą. Rinkos duomenys aiškiai rodo, kad vairuotojai vis dažniau renkasi patogumą, o ne mechaninį pavarų perjungimo svirties ir sankabos sąlytį. Mechaninės pavarų dėžės tampa praėjusios eros simboliu – kaip ir automobilių radijo imtuvai su CD grotuvu bei sukamaisiais langais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(6)
(-4)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()