„Sutaupykite net 30 proc. degalų. 4 taisyklės, kurios nustebins net patyrusius vairuotojus“  ()

„Auksinė“ taupymo taisyklė.


Automobilis
Automobilis
© Thermos, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:LED_DaytimeRunningLights.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Automobilių ekspertai įsitikinę, kad pakeitus vairavimo stilių, galima gerokai sumažinti degalų sąnaudas ir pailginti stabdžių sistemos tarnavimo laiką. Apie tai interviu „Interia“ pasakojo lenkų inžinierius Filipas Raševskis iš „Szkoła-Auto“.

„Laisva eiga ar stabdymas varikliu – kas geriau kasdieniam vairavimui? Tai klausimas, kurį sau užduoda daugelis vairuotojų.

Atsakymas iš tikrųjų priklauso nuo konkrečios situacijos, sąlygų, automobilio ir pan. Vairavimo instruktoriai pataria, kad kartais, ypač važiuojant mieste, geriau naudoti variklio stabdymą, tačiau už jo ribų pasitaiko atvejų, kai laisva eiga yra geriau“, – aiškina ekspertas.

[Kuponai. Tik kartą metuose!] „Banggood 19th Anniversary“ gimtadienio išpardavimas! Iki 80 % nuolaidos. Labai ribotas laikas ir kiekis
2

Puikiai žinoma Banggood elektroninė parduotuvė švenčia savo 19-ąjį gimtadienį ir ta proga paruošė neįtikėtinų pasiūlymų mums visiems. Paskubėkite jais pasinaudoti.

Išsamiau

Pirmoji taupymo taisyklė: mažiau spauskite stabdžius. Pasak inžinieriaus F. Raševskio, vairuotojui atleidus akceleratorių, automatiškai nustojama tiekti degalus varikliui.

Šiuo metu borto kompiuteris rodo 0,0 l/100 km sąnaudas. Tai efektyviausias būdas sumažinti greitį. Tačiau važiavimas neutralia pavara nėra toks ekonomiškas. Variklis dirba tuščiąja eiga, sunaudodamas nuo 0,8 iki 1,5 litro degalų per valandą.

Tai yra, net ir riedant automobiliui, jis vis tiek eikvoja degalus.

 

Antroji taisyklė: greitkelyje ir prieš šviesoforą naudokite stabdymą varikliu.

Tiesiog nuimkite koją nuo akceleratoriaus pedalo, leisdami automobiliui sulėtinti greitį. Tai ne tik taupo degalus, bet ir sumažina stabdžių kaladėlių bei diskų susidėvėjimą.

Trečioji taisyklė: važiuojant pagal miesto eismą kartais galite šiek tiek toliau nuvažiuoti neutralia pavara, kad išvengtumėte nereikalingo stabdymo. Tai gali būti puikus sprendimas situacijose, kai matote, kad kelias priešais laisvėja.

Tačiau nereikėtų persistengti su šiuo metodu.

Ketvirtoji taisyklė: važiuojant nuokalnėmis užuot nuolat naudoję stabdžių pedalą, naudokite stabdymą varikliu. Tai apsaugo stabdžių kaladėles nuo perkaitimo, kas labai svarbu saugumo atžvilgiu ilgose nuokalnėse. Patyrę vairuotojai derina šiuos metodus: lėtai perjungdami žemesnę pavarą prieš sankryžą, o tada perjungdami į neutralią pavarą 50–100 metrų prieš sustodami.

 

Tai leidžia kontroliuoti greitį, taupyti degalus ir sumažinti nusidėvėjimą.

Apskaičiuota, kad vairuotojas, per metus nuvažiuojantis 20 000 km, naudodamas stabdymą varikliu vietoj neutralios pavaros gali sutaupyti 100–200 litrų degalų. Be to, stabdžiai tarnaus dvigubai ilgiau. 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(5)
(0)
(5)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()