„Milijonai vairuotojų mokės daugiau.“ Ateina milžiniškos kainos ()
Neigiamai paveiks daugelį draudėjų.

© Leonhard_Niederwimmer (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/volkswagen-automobile-antique-car-7647805/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vokietijos portalas fr.de rašo, kad 2026 m. bus perskaičiuotos regioninės automobilių draudimo klasės: milijonai vairuotojų mokės daugiau, o kiti gaus naudos iš mažesnių tarifų.
Kiekvienais metais draudikai peržiūri nuostolių statistiką Vokietijos regionuose ir atitinkamai koreguoja regionines klases. Šie skaičiavimai daro įtaką automobilių draudimo įmokų dydžiui. Nors daugelis regionų naudojasi stabiliais arba pagerėjusiais reitingais, kiti susiduria su didesnėmis išlaidomis. Didžiausi skirtumai yra tarp kaimo vietovių ir didelių miestų, kur nuostolių statistika dažnai yra blogesnė. Tačiau kaip tiksliai keičiasi tarifai ir kurie regionai yra ypač paveikti?
|
Pasak Vokietijos draudimo asociacijos (GDV), naujos regioninės klasės atneš pokyčių vienam iš keturių motorinių transporto priemonių civilinės atsakomybės draudėjų (24,5 proc.). Apie 5,3 mln. vairuotojų 51 rajone gali tikėtis geresnių sąlygų, o maždaug 5 mln. vairuotojų iš 48 rajonų bus priskirti aukštesnei kategorijai ir atitinkamai mokės didesnes įmokas. Šis pakeitimas neigiamai paveiks daugelį draudėjų, ypač Hesene ir Šiaurės Reine-Vestfalijoje – beveik vienas iš keturių vairuotojų bus priskirtas aukštesnei kategorijai. Tuo tarpu kaimo regionai, tokie kaip Brandenburgas, naudojasi palankesnėmis klasifikacijomis.
Regioninės klasės yra pagrįstos konkrečiame rajone pateiktų pretenzijų skaičiumi ir kaina. Regionai, kuriuose yra mažai arba mažos pajamos, klasifikuojami žemiau ir gauna mažesnes įmokas. Kaimo vietovės, įskaitant Meklenburgą-Vakarų Pomeraniją, Šlėzvigą-Holšteiną ir Brandenburgą, šiais metais vėl rodo ypač gerus rezultatus. Elbės-Elsterio rajonas Brandenburge netgi turi geriausią visoje šalyje užfiksuotą žalos rodiklį – žalos rodiklis yra 30 procentų mažesnis už vidurkį. Tačiau didžiuosiuose miestuose, tokiuose kaip Berlynas ir Ofenbachas, žalos rodiklis yra iki 40 procentų didesnis nei vidutinis, todėl įmokos yra didesnės.
Regioninės visapusiško ir dalinio visapusiško draudimo klasės taip pat koreguojamos, nors ir mažesniu mastu. Iš maždaug 38 milijonų visapusiško draudimo polisų turėtojų šiek tiek mažiau nei 4,7 milijono yra paveikti: 2,6 milijono draudėjų naudojasi palankesne klasifikacija, o apie 2,1 milijono turi mokėti daugiau.
Tačiau 88 procentams visapusiško draudimo polisų turėtojų viskas išlieka ta pati. Svarbu tai, kad klasifikacija grindžiama transporto priemonės savininko gyvenamąja vieta, o ne vieta, kurioje įvyko žala. ADAC pateikia visų registracijos rajonų apžvalgą 2026 m. regioninėms transporto priemonių klasėms Vokietijoje.