Nauja automobilių kategorija. „Europa skelbia karą Kinijai“  ()

„Stellantis“ ir „Renault“ pasiūlytas planas sukurti atskirą mažų automobilių kategoriją Europoje sulaukė didelio Europos Komisijos pirmininkės Ursulos von der Leyen palaikymo.


Citroën Ami
Citroën Ami
© John K, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2021_Citroen_Ami.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ji teigė, kad komisija bendradarbiaus su automobilių gamintojais dėl naujos iniciatyvos, skirtos mažiems, įperkamiems automobiliams.

Miuncheno automobilių parodoje „Stellantis“ Europos padalinio vadovas Jean-Philippe Imparato paskelbė, kad parengė du pasiūlymus ES pareigūnams. Šie pasiūlymai skirti pakeisti planuojamą draudimą registruoti automobilius su vidaus degimo varikliais. Abu sprendimai skirti sumažinti CO2 išmetimą, tačiau nereikalaujant visiškai pereiti prie elektrinių transporto priemonių.

Pirmasis pasiūlymas sukurtų CO2 išmetimo „kompensavimo“ sistemą. Jei kas nors seną, daug taršos išmetančią transporto priemonę pakeistų nauju arba naudotu automobiliu (iki trejų metų senumo), gamintojas gautų 70 gramų CO2 už kilometrą nuolaidą. Ši nuolaida apsaugotų nuo baudų už išmetamųjų teršalų standartų viršijimą.

„Gigabyte RTX 5080 Gaming OC“: Galijotas prieš Dovydą
1890 1

Šiandien koncentruosimės į „Gigabyte RTX 5080 Gaming OC“ naudojamą aušinimo sistemą.

Išsamiau

Antrasis pasiūlymas buvo dar drąsesnis – jis apėmė naujos klasės mažų miesto automobilių, kurių ilgis siektų iki 3,5 metro, sukūrimą, kuriuose nereikėtų įrengti visų šiuo metu privalomų vairuotojo pagalbos ir saugos sistemų.

Atsisakius brangių sistemų, rinkai galėtų būti pateiktos lengvos, kompaktiškos transporto priemonės su vidaus degimo varikliais. Jos būtų ne tik ekologiškesnės dėl mažesnio CO2 išmetimo, bet ir gerokai pigesnės – kainuotų mažiau nei 15 000 eurų. Ši nauja transporto priemonių klasė galėtų veiksmingai atsakyti į įperkamų automobilių iš Kinijos antplūdį, kurie vis labiau jaučiami Europoje.

 

Japoniški Kei automobiliai galėtų būti naujos klasės transporto priemonių – automobilių, sukurtų atsižvelgiant į vietos poreikius ir kuriems taikomos mokesčių bei draudimo lengvatos, – pavyzdžiu.

Tačiau jų plėtrai taip pat gali prireikti teisės aktų pakeitimų, panašių į tuos, kurie galioja Brazilijoje, kur transporto priemonėms su varikliais iki vieno litro taikomi mažesni mokesčiai.

Būtent ši koncepcija sulaukė teigiamo atgarsio Briuselyje. „Stellantis“ planas sukurti naują mažų, įperkamų automobilių kategoriją Europoje sulaukė tvirto Europos Komisijos pirmininkės Ursulos von der Leyen palaikymo. Ji paskelbė, kad Komisija pradės bendradarbiauti su automobilių pramone dėl iniciatyvos, kuria siekiama suteikti europiečiams galimybę įsigyti įperkamų mažų automobilių.

 

„Milijonai europiečių nori įsigyti įperkamų europietiškų automobilių. Negalime leisti Kinijai ir kitoms šalims užkariauti šią rinką“, – sakė Ursula von der Leyen.

Pasak naujos mažų automobilių kategorijos šalininkų, ji galėtų užpildyti spragą tarp pigių keturračių (quadricycle) – tokių kaip „Citroën Ami“, skirtas daugiausia važiavimui mieste nedideliu greičiu ir galintis vežti tik du žmones – ir vis brangesnių lengvųjų automobilių, galinčių pasiekti didelį greitį.

Ekspertai atkreipia dėmesį, kad kol kas nežinoma, ar reikės sukurti atskirą homologacijos kategoriją, ar verčiau modifikuoti dabartinius M1 klasės lengvųjų automobilių reglamentus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(0)
(4)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()