Tiek gamintojas uždirba iš vieno naujo automobilio. Dar ilgai negalėsite tuo patikėti ()
Rezultatai rodo didžiulius skirtumus.

© Hyundai Motor Group (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/the-left-side-view-of-the-hyundai-tucson-parked-in-the-studio-20082686/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kiek pinigų iš tikrųjų lieka gamintojo kišenėje pardavus automobilį, paprastai lieka už uždangos. Tačiau paaiškėja, kad skirtumai tarp markių yra milžiniški. Pavyzdžiui, „Ferrari“ iš vieno automobilio gali uždirbti tikrus turtus. Taigi, kiek uždirbama parduodant automobilius?
Automobilių kainoraščiai, nuolaidos salonuose, įrangos paketai – visa tai sudaro sumą, kurią sumokate. Tačiau kiek iš šios sumos atitenka gamintojui, o kiek – atstovui, bankui (finansavimas ar lizingas), tiekėjams ar mokesčiams – visai kita istorija. Žinojimas apie gamintojo maržas padeda suprasti, kur iš tikrųjų yra „derybų laukas“ ir kada išties verta pasiderėti.
Kiek gamintojai uždirba iš automobilių? Skaičiai gali priblokšti
|
Portalas „Car Industry Analysis“, kurį cituoja ir motoryzacja.interia.pl, pateikė 2023 m. vieno parduoto automobilio grynojo pelno analizę. Rezultatai rodo didžiulius skirtumus. Pagrindinės išvados:
„Ferrari“ – lyderis, uždirbantis vidutiniškai apie 117 927 eurų iš vieno automobilio.
„Porsche“ – ženkliai mažiau, bet vis dar įspūdingai: apie 22 747 eurus iš automobilio.
Į pirmaujančiųjų gretas taip pat patenka: „Jaguar Land Rover“ (8 511 €), BMW (7 236 €), „Mercedes“ (6 992 €), „Tesla“ (4 448 €). Masinės gamybos automobilių pelnas paprastai siekia vos kelis tūkstančius eurų arba dar mažiau. Šie skirtumai pirmiausia priklauso nuo rinkos segmento (premium ar masiniai automobiliai), markės verslo modelio ir sąnaudų struktūros.
Kodėl nauji automobiliai tokie brangūs?
Neabejotina, kad daugelis mūsų norėtų įsigyti brangesnį automobilį, tačiau nedaug kas gali tai sau leisti. Kas lemia jų kaina? Čia susideda daug veiksnių, tarp jų:
- gamybos kaštai (medžiagos, komponentai, darbo jėga);
- moksliniai tyrimai ir plėtra bei gamybos linijų amortizacija;
- logistika ir mokesčiai (muitai, PVM);
- gamintojo marža (pelnas už vienetą);
- atstovo marža (pardavimai, servisas, finansavimas);
- rinkodaros ir garantijų kaštai.