Elektromobilių burbulas sprogo? Dar vienas „Teslos žudikas“ mirė net negimęs ()
Dar viena didelė bendrovė susiduria su rimtomis problemomis elektromobilių rinkoje. Paaiškėjo, kad iš didelių planų pardavinėti populiarų pikapo modelį nieko neišėjo. Koncerno vadovybė sustabdė pasiruošimus gamybai JAV.

© Whydoesitfeelsogood (CC BY-SA 4.0) | https://en.wikipedia.org/wiki/Ram_1500_(DT)#/media/File:2019_Ram_Truck_1500_Laramie.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Norinčių pakartoti „Teslos“ sėkmę netrūksta. Tačiau ne visiems tai pavyksta. Tuo įsitikino „Stellantis“, investavusi į vieno iš populiariausių pikapų JAV rinkoje elektrifikavimą. Vertinamas RAM1500 sulaukė elektrinės versijos. Tačiau ilgai ji neišsilaikė. Automobilis buvo pristatytas 2023 m., o salonuose pasirodyti turėjo 2024-ųjų pabaigoje. Praėjus metams po premjeros buvo pranešta apie gamybos pradžios atidėjimą „Sterling Heights Assembly Plant“ gamykloje į 2025–2026 m. Bet ir tai neįvyko – 2025 m. rugsėjį modelis buvo išbrauktas iš planų. Priežastis? Silpna paklausa elektrinių pikapų rinkoje.
Paaiškėjo, kad susidomėjusių elektriniu pikapu beveik nebuvo. Konkurentų pardavimai taip pat buvo prasti, todėl koncernas paspartino iki tol vykdytos produktų strategijos peržiūrą. Buvo nuspręsta, kad nėra jokių galimybių pasiekti planuotą pardavimų lygį, o prognozės ateinantiems metams dar prastesnės. Niekam ne paslaptis, kad koncernai tikėjosi paklausos atvėsimo pasibaigus federalinei paramos programai elektromobilių pirkimui.
Benzininiai ir hibridiniai – geriau nei elektriniai
|
Mažėjantis klientų susidomėjimas palietė ne tik planuotą elektrinį RAM1500. Prastus rezultatus fiksuoja ir kiti komercinių automobilių gamintojai. Pasak „Reuters“, nuviliantys yra ir „Ford F-150 Lightning“ bei „Rivian R1T“ pardavimai. Net ir garsusis „Tesla Cybertruck“ parduodamas kukliau, nei tikėtasi. Analitikai teigia, kad pikapų segmentas elektromobilumo plėtrai yra ypač sudėtingas – klientai vis dar labiau vertina galingus benzininius variklius, baiminasi dėl nuvažiuojamo atstumo bei vilkimo galimybių. Todėl nestebina, kad koncernai reaguoja greitai.
„Ford“ dar 2024 m. smarkiai padidino hibridinių modelių gamybą ir nukėlė naujos kartos elektromobilių debiutą į 2028-uosius. Hibridinius pikapus aktyviai reklamuoja ir „Toyota“ (pvz., didysis „Tundra“ modelis). Į naujus benzininius modelius iš „Orion“ gamyklų investuoja „General Motors“. „Stellantis“ taip pat pakeitė planus dėl kitų elektrinių modelių įvedimo. Dar Carloso Tavareso laikais buvo paskelbta apie naujos kartos automobilių projektų atidėjimą, be kita ko, siekiant pagerinti kokybę.