Rusai negali sau leisti naujų automobilių. „Užsidaro vienas po kito“  ()

Rusijos ekonomika susiduria su vis didėjančiomis problemomis, o Europos šalių įvestos sankcijos faktiškai riboja jos prieigą prie modernių technologijų ir kapitalo.


Moskvič 8
Moskvič 8
© Retired electrician | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moscow_car_show_2025-08-03_Moskvich-8_%28Sehol_X8%29_06-1.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Automobilių pramonė jaučia šių apribojimų smūgį ir kiekvieną mėnesį grimzta į vis gilesnę krizę. Nuo sausio mėnesio automobilių prekybos salonų skaičius sumažėjo 9 %.

Rusijos ekonomika vis labiau jaučia karo Ukrainoje pasekmes. Daugybė JAV ir Europos šalių įvestų sankcijų silpnina kitus ekonomikos sektorius. Labiausiai nukentėjo automobilių sektorius, kuris kovoja su atsarginių dalių trūkumu, brangiomis paskolomis ir valstybės mokesčiais, desperatiškai ieškodamas finansavimo vis griežtesniam biudžetui.

„Forbes“ cituojami duomenys rodo, kad Rusijos klientų susidomėjimas naujais automobiliais gerokai susilpnėjo, todėl uždaroma vis daugiau prekybos salonų.

Vien per 2025 m. sausio–rugsėjo mėn. laikotarpį automobilių salonų skaičius sumažėjo 9 % iki 7 284. Didžiausius nuostolius patyrė didieji miestai – Rostove prie Dono išnyko beveik 30 % salonų, Sankt Peterburge – 17,6 %, o Maskvoje – 11,1 %. Pačioje sostinėje, kurioje gyvena beveik 13 mln. gyventojų, liko tik 706 prekybos salonai.

Galinga naujiena iš AOC: 320Hz dažnis, arba 4K raiška, ką rinktumėtės jūs? (AOC U27G4R monitoriaus APŽVALGA)
2518 2

Man patinka AOC ne tik dėl palankios kainos - šis gamintojas sugeba pritaikyti ir naujausias vaizdo atkūrimo technologijas, tuo pat metu išsaugant jūsų piniginės turinį. Šį kartą kalbėsime apie labai įdomią naujovę - monitorių AOC U27G4R.

Išsamiau

Rusijos automobilių prekiautojų asociacija atkreipia dėmesį, kad pramonės problemos kyla dėl kelių priežasčių. Viena vertus, trūksta klientų naujiems automobiliams, o tai lemia nuostolius ir trukdo gauti pelną. Kita vertus, sparčiai auga veiklos sąnaudos, ypač dėl didelių paskolų palūkanų normų ir privalomų perdirbimo mokesčių.

Kinijos gamintojai taip pat padarė klaidų, prastai planuodami savo prekybos atstovų tinklų plėtrą, o tai lėmė rinkos persotinimą. Paradoksalu, bet Kinijos prekių ženklai, kurie neseniai buvo laikomi gelbėtojais po Vakarų korporacijų pasitraukimo, dabar patys skęsta krizėje.

 

Patys Rusijos automobilių prekeiviai pripažįsta, kad gamyklų uždarymas ir išlaidų mažinimas iš esmės tapo nauja norma. Daugelyje regionų automobilių pardavimai yra per maži, kad būtų galima išlaikyti pelningumą, o fiksuotos išlaidos jau seniai viršija saugų lygį.

Rusai vis labiau taupo, o tai daro įtaką jų pirkimo sprendimams ir gerokai sumažina susidomėjimą naujais automobiliais. Duomenys kalba patys už save – 2025 m. pirmąjį pusmetį buvo parduota tik 530 400 lengvųjų automobilių ir 601 800 transporto priemonių, įskaitant sunkvežimius ir autobusus. Tai 28 % mažiau nei ankstesniais metais.

 

Iki šiol Rusijos automobilių rinką turėjo išgelbėti naujojo „Moskvič 8“, kuris buvo giriamas kaip atsigavimo simbolis ir pramonės problemų sprendimas, pristatymas. Iš tikrųjų ši „rusiška naujiena“ tebuvo kiniško „JAC JS8 Pro“ modelio klonas. Pardavimų rezultatai nuvylė. Per pirmąsias dvi savaites nuo pristatymo buvo parduotas tik vienas automobilis, o po to paklausa visiškai išnyko.

Manoma, kad viena pagrindinių naujojo „Moskvič“ nesėkmės priežasčių yra jo kaina. Bazinės versijos automobilis kainavo 2,98 mln. rublių, arba maždaug 38 000 JAV dolerių. Daugumai Rusijos vairuotojų ši suma yra visiškai neįperkama, ypač dabar, kai ekonomika išgyvena vis sunkesnę krizę.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(1)
(-1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()