Monstras perkirto kiaurai kalnus. „Tai istorinė diena visai Europai“ (Foto, Video)  ()

Statybininkai baigė pagrindinį Brenerio bazinio tunelio, kuris turėtų tapti ilgiausiu pasaulyje, darbų etapą. Jo atidarymas numatytas 2032 m., o jo statyba kainuos daugiau nei 8,5 mlrd. eurų.


Brenerio bazinis tunelis
Brenerio bazinis tunelis
© BBT SE, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Brenner_Base_Tunnel_Aicha-Mauls.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Darbininkai iškirto paskutinį uolienų sluoksnį po Alpėmis, sujungdami Austriją ir Italiją po žeme. Naujasis tunelis bus greitojo geležinkelio linijos, sujungsiančios Šiaurės ir Pietų Europą, dalis.

Brenerio bazinis tunelis (Brenner Base Tunnel) laikomas didžiausiu tokio pobūdžio projektu pasaulyje. Jo statybą remia Europos Sąjunga, nes jis skirtas sumažinti eismo spūstis, taršos lygį ir skatinti tarpvalstybinę prekybą.

[EU+Kuponai] Akumuliatoriniai purkštuvai. Aukščiausia kokybė už juokingas kainas. Paskutiniai vienetai (Video)
2250 2

Rekordiški žemos kainos

Specialūs kuponai

Iš Europos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

„Šiandien žengiame bendrą žingsnį į priekį įgyvendindami vieną didžiausių infrastruktūros projektų Europoje“, – ceremonijoje sakė Italijos ministrė pirmininkė Giorgia Meloni. Ji pabrėžė: „Tai istorinė diena Italijai, Austrijai ir visai Europai.“

 

Užbaigus tunelį, jis taps pirmąja specializuota geležinkelio jungtimi, tiesiogiai sujungsiančia Austriją su Italija.

Planuojama, kad objektas bus užbaigtas 2032 m., 16 metų vėliau nei planuota iš pradžių. Bendra projekto kaina yra 8,5 mlrd. eurų, tai yra 2,5 mlrd. eurų daugiau nei pradinis biudžetas.

Tunelio ilgis bus 55 km, o kartu su Inntalo tuneliu, kuris yra dalis Insbruko aplinkkelio, – 64 km. Tai sutrumpins kelionės laiką tarp Fortecos (Italija) ir Insbruko (Austrija) nuo 80 minučių iki mažiau nei 25 minučių.

 

Brenerio perėja yra vienas judriausių kalnų kelių kroviniams gabenti Europoje. Kasmet ja pervažiuoja daugiau nei 2,5 mln. sunkvežimių, 14 mln. transporto priemonių ir apie 50 mln. tonų prekių, o tai kelia didelę naštą vietos bendruomenėms.

 

Šiuo metu apie 70 % krovinių per perėją gabenama keliais ir tik 30 % – geležinkeliais. Naujasis tunelis turėtų pakeisti šį disbalansą ir skatinti ekologiškesnį transportą.

Tačiau ekspertai perspėja, kad tunelio efektyvumą gali pakenkti vėlavimai Vokietijoje, kuri dar nebaigė pagrindinių šiaurinių privažiavimo kelių, kurie turėtų prisijungti prie Brenerio tunelio, statybos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(0)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()