Po Baltijos jūra. Kyla tikras monstras. Didžiausias pasaulyje (Foto, Video) ()
Po Baltijos jūra statomas tikras gigantas.

© Ekrano kopija | https://x.com/carolinammd/status/1470492432668188683/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šiuo metu statomas Fėmarnbelto tunelis (Fehmarn Belt fixed link, Fehmarn Belt tunnel) bus ilgiausias pasaulyje kombinuotas kelių ir geležinkelių tunelis bei ilgiausias povandeninis kelių tunelis. Jo užbaigimas sutrumpins kelionę automobiliu iš Vokietijos į Skandinaviją. Kada šis unikalus tunelis bus baigtas?
A engenharia é uma coisa linda, né não? pic.twitter.com/4SYlr084Ob
— Carolina (@carolinammd) December 13, 2021
Tunelis sujungs Baltijos jūros salas – Fėmarną (Fehmarn) Vokietijoje ir Lolandą (Lolland) Danijoje. 18 km ilgio tunelis bus ilgiausias geležinkelio tunelis pasaulyje ir ilgiausias povandeninis kelių tunelis. Užbaigus jį, kelionės laikas tarp Hamburgo ir Kopenhagos gerokai sutrumpės, o tuneliu galės naudotis ir Lietuvos vairuotojai, vykstantys į Skandinaviją.
Le 20 mars dernier l'UE a validé le projet de Fehmarn Belt, lien routier et ferroviaire entre l'Allemagne et le Danemark :
— Gregory Rambour (@GregoryRambour) March 30, 2020
Synthèse projet :
- Tunnel immergé de 18km
- Travaux de 2021 à 2028
- Train Hambourg - Copenhague en 2h30 au lieu 4h30 à 200km/h
- 5Mds€
Thread (1/2) ⤵️ pic.twitter.com/yVP2Chct1F
|
Fėmarno tunelio statyba turėtų kainuoti nuo 7,5 iki 9 mlrd. eurų. Tunelį planuojama baigti 2029 m., tačiau jau dabar aišku, kad tai mažai tikėtina.
Danijos konsorciumas „Femern A/S“, vykdantis statybas nuo 2020 m., paskelbė, kad numatomas vėlavimas. Taip yra dėl specializuoto laivo „Ivy“, kuris įrengs tunelį po Baltijos jūra, statybos problemų. Laivo statyba jau atidėta 1,5 metų, laivas dar turi būti išbandytas ir gauti atitinkamus patvirtinimus.
Statybos plane numatyta, kad surenkamieji tunelio elementai bus įstatyti į tranšėją, iškastą Fėmarno sąsiaurio dugne, kuris giliausioje vietoje sieks 45 metrus po jūros paviršiumi. Vėliau jie bus sutvirtinti kelių metrų storio žvyro ir smėlio sluoksniu.
Tunelio elementai yra milžiniški. Kiekvienas jų yra 42 metrų pločio, 9 metrų aukščio ir net 217 metrų ilgio. Todėl vienas elementas sveria 73 000 tonų.
Tunelyje bus dviejų vėžių geležinkelio linija, du dviejų eismo juostų keliai ir avarinis koridorius.
Tunelio statybą finansuoja Danija, naudodama Europos Sąjungos lėšas.