Pirmas toks incidentas Rusijos istorijoje. 6000 m aukštyje (Foto, Video) ()
Rusijoje pranešta apie pirmąjį istorijoje civilinio orlaivio ir drono susidūrimą.

© Igor Dvurekov, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B2_%D0%90%D0%BD-26_4602,_%D0%9E%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2_RP67919.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šis incidentas kelia susirūpinimą dėl aviacijos saugumo, sparčiai augant dronų populiarumui. Tai ypač pavojinga karo metu. Kremlius baiminasi, kad tik laiko klausimas, kada dronas susidurs su keleiviniu lėktuvu.
Rusijos žiniasklaida praneša, kad incidentas įvyko Kamčiatkos pusiasalyje, kai vietos aviacijos bendrovės lėktuvas An-26 atliko įprastą skrydį maždaug 6000 metrų aukštyje. Įgula iš pradžių įtartiną objektą palaikė paukščiu tačiau objektui atsitrenkus į lėktuvo fiuzeliažą paaiškėjo, kad tai dronas.
Lėktuvas buvo smarkiai apgadintas, tačiau pilotams pavyko saugiai nusileisti ir išvengti tragedijos. Pasak Rusijos žiniasklaidos priemonių, tai pirmasis dokumentuotas civilinio orlaivio ir drono susidūrimo atvejis Rusijoje, pabrėžiantis tinkamų taisyklių ir stebėjimo sistemų trūkumą atokiuose šalies regionuose.
На Камчатке самолет вернулся с рейса с повреждением. Росавиация признала это первым зафиксированным случаем столкновения гражданского самолета с дрономhttps://t.co/GSaPv1DYwG
— Медиазона (@mediazzzona) September 25, 2025
📷: «Авиаторщина» pic.twitter.com/tBljIxLKGO
|
Kamčiatkoje, vienoje atokiausių Rusijos Federacijos vietovių, kur aviacija atlieka pagrindinį vaidmenį transporte, įvykęs incidentas kelia klausimų, kaip dronas galėjo skristi tokiame dideliame aukštyje. Ekspertai spėja, kad tai galėjo būti nelegalus civilinis dronas, tačiau tyrimas tęsiamas.
Rusijos valdžia jau paskelbė griežtesnes dronų naudojimo taisykles, įskaitant privalomą registraciją ir skrydžių netoli oro erdvės apribojimus.
Šis atvejis galėtų tapti teisėkūros pokyčių katalizatoriumi, nors kritikai atkreipia dėmesį, kad Ukrainoje vykstančio karo kontekste incidentai su dronais įgauna papildomą geopolitinį aspektą. Eskaluojamo konflikto su Ukraina kontekste Kamčiatkos incidentas kontrastuoja su neseniai atskleistomis Ukrainos dronų atakomis prieš Rusijos karinius taikinius, įskaitant identiškus An-26 lėktuvus okupuotame Kryme.
🔥Two Russian An-26 transport aircraft, surface radar station along with the MR-10M1 “Mys M1” coastal radar targeted by the "Prymary" unit in Crimea during another raid. https://t.co/k6lMR7sAkJ pic.twitter.com/1ZjnnvMLyF
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) September 25, 2025
Šie incidentai iliustruoja, kaip dronai tapo pagrindiniu šiuolaikinės karo veiklos elementu, nuo atsitiktinių susidūrimų evoliucionuodami iki tiksliųjų atakų. Šių metų rugsėjo 24 d. Ukrainos specialiosios pajėgos sėkmingai atakavo dronais Kačios oro bazę Kryme, sunaikindamos du Rusijos transporto lėktuvus An-26 ir dvi radarų stotis.
Ukrainos šaltinių paskelbtame operacijos vaizdo įraše matyti, kaip dronai vienas po kito atakuoja orlaivius ir juos padega. Ši ataka, kuri yra didelio masto operacijos prieš Rusijos infrastruktūrą dalis, pabrėžia didžiules grėsmes Rusijos aviacijai regione ir gali turėti įtakos konflikto baigčiai, priversdama Maskvą sustiprinti savo oro gynybą, į kurią taip pat dažnai atakuojama.
„Antoniov An-26“ – tai sovietinis dviejų variklių transportinis lėktuvas, suprojektuotas septintajame dešimtmetyje An-24 pagrindu. Gamyba truko nuo 1969 iki 1986 m.