Siauresni keliai padidina saugumą? Mokslininkai neturi iliuzijų ()
Įprasta manyti, kad kuo platesnis kelias, tuo didesnis saugumas.

© PickPic (atvira licencija) | https://www.pickpik.com/streets-houses-old-town-nessebar-bulgaria-summer-86325
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Platesnė eismo juosta suteikia daugiau erdvės manevrams ir lengviau išvengti kliūčių. Platesnė važiuojamoji kelio dalis taip pat užtikrina geresnį matomumą, teoriškai leisdama vairuotojams numatyti jos eigą. Tačiau, kaip paaiškėjo, visa tai gali tėra iliuzija.
Kelio pločio ir eismo saugumo ryšys jau seniai traukia ekspertų ir tyrėjų dėmesį. Neseniai amerikiečių mokslininkų iš Johnso Hopkinso Bloombergo visuomenės sveikatos mokyklos išvados, prieštaraujančios logikai ir paplitusiems vairuotojų įsitikinimams, sukėlė nemažai ginčų.
Analizė, apimanti daugiau nei tūkstantį gatvių septyniuose miestuose, parodė, kad eismo juostų pločio sumažinimas iš tikrųjų prisideda prie susidūrimų skaičiaus sumažėjimo. Ekspertai aiškiai įrodė, kad eismo juostose, kurių plotis viršija 3 metrus (o tai dažniausiai pasitaiko greitkeliuose), eismo įvykių rizika padidėja 50 procentų. Pasak ekspertų, eismo juostų plotis tiesiogiai veikia vairuotojų psichinę sveikatą, sukurdamas klaidingą saugumo jausmą, kuris skatina juos važiuoti greičiau.
|
Greičio ribojimo ženklai ne visada veiksmingai kontroliuoja vairuotojų elgesį. Ekspertai pabrėžia, kad plačios eismo juostos vairuotojams sukuria saugumo iliuziją, todėl vairuotojai mano, kad gali vairuoti laisviau, net kai greičio apribojimai matomi.
Priešingai yra siauruose ir ankštuose keliuose. Tyrimai parodė, kad tokiose vietose vairuotojai ne tik vairuoja atsargiau ir labiau susikaupę, bet ir dažnai riboja greitį net žemiau leistinos ribos. Tai kyla iš natūralios psichologinės reakcijos, kuri liepia jiems „išlikti budriems ir sulėtinti greitį, nes nežinai, kas laukia už posūkio“.
Pasak tyrėjų, jų analizė nepalieka jokių abejonių. Atsižvelgiant į tai, kad eismo įvykiai išlieka pagrindine jaunesnių nei 55 metų žmonių mirties priežastimi Jungtinėse Valstijose, ekspertai ragina miesto pareigūnus susilaikyti nuo plačių, greitkelių tipo gatvių tiesimo. Net ir esant 50 km/val. greičio apribojimui, tokie keliai neskatins vairuotojų lėtinti greičio – jie mano, kad poveikis yra visiškai priešingas.